ارائه خدمات جدید به معلولان در مسجدالحرام
کد خبر: 4110295
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

ارائه خدمات جدید به معلولان در مسجدالحرام

تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی از اختصاص 8 ورودی ویژه برای معلولان و همچنین ایجاد رمپ‌ها و سطوح شیب‌دار خاص برای تسهیل تردد معلولان با ویلچر خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المکه، بر مبنای اطلاعیه‌ای که انتشار یافته است درب‌های ورودی به شماره 68، 74، 79، 84، 89، 90، 93، 94 به تردد معلولان اختصاص داده شده است علاوه بر این رمپ‌ها و سطوح شیب‌داری نیز برای تسهیل تردد معلولان با ویلچر در این ورودی‌ها تعبیه شده است.

علاوه بر این امکانات، تابلوهای راهنما و مسیرهای ویژه با علائم مشخص برای تسهیل تردد افراد دارای معلولیت و تابلوهایی نیز برای مشخص‌کردن محل ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت نصب و ایجاد شده است.

عبدالرحمن السدیس، مسئول اداره تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی، در جریان بازدید میدانی از مسجدالحرام ضمن اطلاع از وضعیت موجود و خدمات ارائه شده بر ارائه خدمات ترجمه چندزبانه به زائران بیت‌الله الحرام تأکید کرد.

اجرای طرح زیست محیطی در مسجدالنبی

این در حالی است که اداره حفاظت محیط‌زیست و کنترل بیماری‌های واگیردار به عنوان بخشی از تولیت مسجدالنبی از تشدید فعالیت‌های خود برای تبدیل مسجدالنبی و صحن‌های آن به محیطی امن و پاک و عاری از میکروب و آلاینده‌ها خبر داد.

بر مبنای اطلاعیه انتشار یافته از سوی این اداره، مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها‌ برای تشخیص میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا فراهم آمده و همچنین ایستگاهی برای پایش کیفیت هوا در مسجدالنبی برپا شده است. این تجهیزات قادر به تشخیص عوامل بیماری‌زا و همچنین آلاینده‌های زیست‌محیطی در صحن‌های مسجدالنبی است و عملیات پایش و پاک‌سازی در تمام طول شبانه‌روز ادامه دارد.

از جمله ویژگی‌های این ایستگاه پایش و اندازه‌گیری دقیق آلاینده‌های محیطی از طریق سنسورهای دقیق براساس معیارهای مرکز ملی کنترل انطباق زیست‌محیطی، اندازه‌گیری مونوکسید کربن، دی‌اکسید نیتروژن و ازون است که می‌توان آن را یک آلاینده ثانویه ناشی از واکنش‌های فتوشیمیایی دانست. براساس این طرح میزان وجود ذرات ریز گردوغبار معلق در هوا نیز به دقت اندازه‌گیری می‌شود.

پذیرایی از 100 تازه مسلمان مشرف به عمره

همچنین سازمان روابط عمومی و ارتباطات وابسته به تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی در مقر خود پذیرای 100تازه‌مسلمان بود که به حج عمره مشرف شده بودند.

از سویی اداره خدمات داوطلبانه حرمین شریفین نیز شماری از زائران حرمین شریفین را موظف کرد تا این نوکیشان را در مسجدالحرام همراهی کنند.

برنامه دیدار این تازه مسلمانان همچنین شامل آشنایی با مبانی اسلام، آموزش مناسک عمره، آموزش شماری از مسائل فقهی و بازدید از مرکز ملک عبدالعزیز ویژه دوخت پرده خانه کعبه بود.

انتهای پیام
captcha