الجزایر؛ میزبان نشست مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی
کد خبر: 4110558
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵

الجزایر؛ میزبان نشست مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی

الجزایر در روزهای 29 و 30 ژانویه(9 و 10 بهمن ماه) میزبان هفدهمین نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از الخبر، مجلس نمایندگان الجزایر با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: در این نشست که توسط پارلمان الجزایر در مرکز همایش‌های بین‌المللی «عبداللطیف رحال» با شعار «جهان اسلام و چالش‌های مدرنیته و توسعه» برگزار خواهد، با حضور نمایندگانی از مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و در چارچوب تقویت نقش الجزایر در مجامع مختلف پارلمانی بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنفرانس سکویی برای یک اقدام مشترک در راستای وحدت جهان اسلام خواهد بود که با هدف تحقق جایگاه شایسته کشورهای اسلامی به عنوان یک قدرت جهانی و در سایه شرایط ژئوپلیتیک و اقتصادی خاص این کشورها و مبارزه با هیمنه قدرت‌های خارجی برگزار خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: سه روز قبل از کنفرانس، کمیته اجرایی چهل و هشتمین جلسه خود را برگزار خواهد کرد و در ادامه کمیته‌های تخصصی دائمی و همچنین گروههای مختلف کشورهای عربی، آفریقایی و آسیایی نیز نشست‌های مشورتی خود را برگزار خواهند کرد. علاوه بر این دهمین همایش نمایندگان زن مسلمان و همچنین نشست‌های ساختارهای وابسته به اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود.

اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی در سال 1999 میلادی(1377خورشیدی) بر پایه طرح پیشنهادی ایران به عنوان شاخه پارلمانی سازمان كشورهای اسلامی تشكیل شد. این اتحادیه به دنبال تقویت همكاری‌های پارلمانی میان كشورهای اسلامی در مسیر حل و فصل چالش های جهان اسلام است.

اتحادیه مجالس كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی 54 عضو دارد و هدف از تشكیل آن معرفی و ترویج اصول والای اسلام با تأكید بر جنبه‌های گوناگون تمدنی آن و نیز تقویت روابط پارلمانی میان كشورهای عضو است.

انتهای پیام
captcha