عیار وفاداری ملت ایران به انقلاب و اسلام در 9 دی مشخص شد
کد خبر: 4110682
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
جانشین ستاد کل نیروهای مسلح:

عیار وفاداری ملت ایران به انقلاب و اسلام در 9 دی مشخص شد

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، رکن شکل‌گیری حماسه 9 دی را ولایت، اسلام‌خواهی و بصیرت مردم دانست و گفت: عیاروفاداری ملت ایران به اسلام و انقلاب در حماسه 9 دی ثابت شد.

سردار محمدحسین سپهر، جانشین ستادکل نیروهای مسلحبه گزارش ایکنا از فارس، سردار محمدحسین سپهر، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه امروز، 9 دی‌ماه در تجمع پایانی سالروز حماسه 9 دی که به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز هم حضور داشت، به تحلیلی از وقایع سال 88 پرداخت و گفت: دشمنان خارجی و ضد انقلاب داخلی و خواص بی‌بصیرت در آن سال با یک برنامه‌ریزی دقیق، فتنه‌ای را در کشورمان ایجاد کردند.

وی با یادآوری اینکه 85 درصد ملت ایران در انتخابات سال 88 شرکت کرده بودند که چنین مشارکتی در دنیا بی‌نظیر بود اما دشمنان سعی کردند تا حلاوت این مشارکت بی‌نظیر را با راه‌اندازی فتنه تلخ کنند، افزود: فتنه 88 حاصل نزاع دو جریان سیاسی در کشورمان نبود بلکه محصول رویارویی ضد انقلاب و انقلابیون بود که در اغتشاشات اخیر هم بازیگران فتنه 88 نقش داشتند.

سپهر اظهار کرد: بازیگران فتنه 88 شامل ضد انقلاب داخلی و خارجی، منافقین، سلطنت‌ها و همچنین افرادی که ادبیات خود را به اپوزیسیون تغییر دادند و دیگر هم خواص بی‌بصیرت و حتی فرقه‌هایی مثل حجتیه و بهاییت بودند.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت بصیر ایران در حماسه 9 دی پاسخ قاطعی به تمام توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی و بی‌بصیرت‌ها دادند، گفت: از آن سال تاکنون، سالروز حماسه 9 دی را به عنوان سالگرد پیروزی مردم انقلابی و بصیر گرامی می‌داریم چرا که دشمنان در این جنگ تمام عیار شکست خوردند.

وی با تأکید بر این نکته که حماسه 9 دی با بصیرت و حضور مردم به شکل خودجوش شکل گرفت، گفت: راهپیمایی 9 دی سال 88 حتی از راهپیمایی‌های 22 بهمن هم گسترده‌تر بود و اکنون هم هر سال با حضور با ملت بصیر برگزار می‌شود.

سپهر، رکن شکل‌گیری حماسه 9 دی را ولایت، اسلام‌خواهی و بصیرت مردم دانست و گفت: عیاروفاداری ملت ایران به اسلام و انقلاب در حماسه 9 دی ثابت شد و عیار مردودین و قبول شدگان در این آزمون مشخص شد و مشروعیت نظام بار دیگر به اثبات رسید.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، یکی از دلایل خلق حماسه 9 دی را روشنگری رهبر معظم انقلاب در سال 88 برشمرد و افزود: این مسئله باعث شد تا بخش عمده معترضان هم بصیرت پیدا کرده و به نظام و انقلاب اسلامی بازگردند و صف خود را از فتنه‌گران جدا کنند و همچین مسئله باعث شد تا حتی غربی‌ها هم اعتراف کنند اقتدار نظام اسلامی با تمام قوت نمایان شده و اظهار شکست کردند که برای کشور ما یک حماسه بود.

وی در ادامه به تبیین درس‌های حماسه 9 دی پرداخت و گفت: نقش‌ بی‌بدیل رهبری، حضور با بصیرت مردم، ضرورت تلاش مجاهدانه مردم و نظام برای حفظ ارزش‌ها از جمله درس‌هایی بود که باید از حماسه 9 دی آموخت و بر ضرورت تقویت این‌ها تأکید کرد تا بتوانیم همچنان با اقتدار انقلاب خود را پیش ببریم.

سپهر همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا در انتخابات 88 تخلف و تقلبی شکل گرفت، بیان کرد: ممکن است که تخلفات کوچکی در برخی صندوق‌ها گاهاً انجام شود اما از اول انقلاب اسلامی تاکنون هیچ‌گاه تقلبی برای تغییر آرای مردم انجام نشده است و این مسئله را در تمام انتخابات قبل و بعد از سال 88 هم مشاهده کردیم که نتیجه انتخابات دقیقاً همانی بود که مردم انتخاب کرده بودند.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی در پاسداری از آرای مردم به وظیفه خود عمل می‌کند، افزود: فتنه 88 باعث تصویب تحریم‌های گسترده‌ای علیه ملت ایران شد و این اوج خیانتی بود که فتنه‌گران به این مردم کردند و تبعات آن که موجب کاهش شدید گردشگران خارجی، فرار سرمایه‌گذارها وغیره شد، همگی موجب بروز خسارت به کشورمان شد.

جهاد تبیین را فراموش نکنیم

وی با بیان اینکه دشمنان و فتنه‌گران به قدرت و وحدت ملی ایران آسیب زده و به عاشورا و محرم و مقدسات اسلام توهین کردند، به فتنه امسال نیز اشاره کرد و گفت: امروز نیاز بیش از پیش به جهاد تبیین داریم و باید بررسی کنیم که چرا دشمنان داخلی و خارجی باز هم دست به فتنه زدند.

سپهر، یکی از دلایل تلاش گسترده دشمنان برای ایجاد فتنه را اقتدار و توسعه ایران اسلامی دانست و ادامه داد: در گزارش سنتکام که یکی از شش ستاد فرماندهی کل ارتش آمریکاست آمده است که دستیابی به ایران برای آمریکا در آینده غیرممکن است لذا باید انقلاب اسلامی را از پای درآورد چرا که جمهوری اسلامی در حال قدرت گرفتن و مدل حکمرانی خوبی هم دارد.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سند راهبردی 25 ساله آمریکا آمده است که تهدید چین در عرصه اقتصادی، تهدید روسیه در عرصه نظامی و ادعای تمدنی ایران در مقابل ایدئولوژی غربی از جمله تهدیدات بزرگ هستند، افزود: سنتکام امروز اعلام کرده است که پهبادهای جمهوری اسلامی برتری نظامی را از آن خود کرده‌اند که این نشانه اقتدار و برتری جمهوری اسلامی است که برتری دفاع منطقه‌ای در غرب آسیا را از آن انقلاب اسلامی کرده‌ایم.

وی قدرت غنی‌سازی هسته‌ای و همچنین استقرار دولت انقلابی سیزدهم را از جمله دلایل ناراحتی آمریکا و انگلیس عنوان کرد که موجب شد فتنه اخیر را ایجاد کنند و سپس افزود: خانواده‌ها، اساتید و علما باید به فکر نسل جوان و دشمن‌شناسی باشند و از جهاد تبیین غافل نشوند و طبق دستور رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین بر همگان واجب است.

سپهر همچنین به تلاش گسترده دشمن بر علیه ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: بیشترین تأثیر هدایت و حفظ انقلاب اسلامی بر عهده رهبر معظم انقلاب است به همین دلیل دشمن هجمه همه جانبه‌ای علیه ایشان انجام می‌دهد لذا در سالروز حماسه 9 دی، بار دیگر پیمان می‌بندیم که تا پای جای از ولایت فقیه حمایت کنیم.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش گسترده آمریکا در تمام اغتشاشات ایران اظهار کرد: هیچ‌گاه نباید به آمریکا اعتماد کنیم زیرا هرگز به تعهداتش به ایران چه در برجام و غیر از آن عمل نکرده است و تنها هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی نابودی ایران اسلامی است.

انتهای پیام
captcha