نمادهای دینی در دیار علویان نمود بیشتری داشته باشد
کد خبر: 4113314
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

نمادهای دینی در دیار علویان نمود بیشتری داشته باشد

استاندار مازندران با بیان اینکه اجرای نمادهای دینی باید در دیار علویان افزایش پیدا کند، گفت: از طرح‌های کانون خدمات رضوی حمایت می‌کنیم تا در استان بیش از گذشته علقه‌ای که مردم به امام رضا(ع) دارند خود را نشان دهد.

نشست استاندار مازندران با مسئولان دفاتر کانون‌های خدمت رضویبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، 18دی‌ماه در نشست با مسئولان دفاتر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران که در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی از مفاخر ایران اسلامی و از بهترین‌های مدرسه عشق امام و در تاریخ آینده، بسیار تأثیرگذار بر نسل‌های جوان هستند.

وی افزود: حادثه اربعین، وجه بین‌المللی پیدا کرد و در همایش بزرگ انسانی پیاده‌روی اربعین طی سه سال اخیر نقش سردار شهید سلیمانی نقش برجسته‌ای بوده است. امیدواریم به برکت خون شهید سلیمانی بتوانیم مکتب امام رضا(ع) را به نسل جدید منتقل کنیم و به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها اقدامات فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های امام هشتم(ع) را اجرا کنیم.

استانداره مازندران با بیان اینکه باید نمادها و نشان‌هایی در استان اجرا شود که مرتبط با ارزش‌های دینی باشد، خاطرنشان کرد: فعالیت در کانون خادم‌یاری امام رضا(ع) افتخاری است که نصیب هرکسی نمی‌شود و توفیق بزرگی است، لذا بسیاری از کارها را می‌توانیم با هماهنگی و همکاری برای استمرار برنامه‌های توسعه‌ای انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای نمادهای دینی در دیار علویان باید افزایش پیدا کند، گفت: در ۳۰ مسجد استان طرحی را هدف‌گذاری کردیم که از غرب تا شرق مازندران به نام علی بن موسی الرضا(ع) نمازخانه‌هایی را در طول مسیر احداث کنیم تا تبدیل به نشان و نمادی برای رفت و آمد مسافران و مردم شود.

حسینی‌پور افزود: از طرح‌های کانون خدمات رضوی حمایت می‌کنیم تا در استان مازندران بیش از گذشته علقه‌ای که مردم به امام رضا(ع) دارند خودش را نشان دهد و امام زادگانی که منتسب به علی بن موسی الرضا(ع) هستند، تبدیل به نماد شوند و فعالیت فرهنگی در این امامزادگان افزایش پیدا کند .

این مسئول اضافه کرد: از منظر برخورداری از مباحث اقتصادی جز 10 استان برتر هستیم که چراغ نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می‌تواند بسیاری از گره‌های جوانان و مردم استان را باز کند که اگر تقویت شود منجر به اتفاقات مهمتری خواهد شد.

حسینی‌پور در پایان اظهار کرد: تورهای مدارس استان به سمت مشهدالرضا(ع) باید تقویت و از ظرفیت خیرین استان در حوزه خادم الرضایی باید استفاده شود و استان مازندران باید در مشهد پایگاه قوی داشته باشد تا منجر به فعالیت‌های فرهنگی مختلف شود و مجتمع فرهنگی و مسکونی بزرگی را در مشهد احداث کنیم.

انتهای پیام
captcha