الگوی زن موفق براساس عقلانیت و اعتقادات بازتعریف شود
کد خبر: 4113381
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی:

الگوی زن موفق براساس عقلانیت و اعتقادات بازتعریف شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: شاخصه‌های موفقیت و الگو بودن در جامعه به نادرستی تعریف شده و باید الگوی زن موفق را براساس عقلانیت، فرهنگ و اعتقادات خود بازتعریف کنیم.

زهرا کوهی، مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، زهرا کوهی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، امروز، 19 دی‌ماه، در آیین گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و مقام زن در جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه شاخصه‌های موفقیت و الگو بودن در جامعه به نادرستی تعریف شده و باید الگوی زن موفق را براساس عقلانیت، فرهنگ و اعتقادات خود بازتعریف کنیم، گفت: متأسفانه نتوانسته‌ایم در ابعاد مختلف به الگوسازی بپردازیم، در حالی‌که شخصیت‌های والای بسیاری در این رابطه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حضور و فعالیت بانوان جهادگر در حوزه‌های عظیم و مختلف در این مجموعه، مایه فخر و مباهات است، افزود: خداوند در قرآن نسبت به پدر و مادر تکلیف عملی مشخص کرده و اگر بخواهیم مسائل جامعه را حل کنیم، باید به خود بازگشته و کتاب الهی را در حوزه بانوان مورد توجه و مرور قرار دهیم.

وی با بیان این‌که در مسیر تمدن نوین اسلامی و ایرانی خانواده به عنوان نقطه ثقل بوده که محور آن نیز بانوان هستند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با بانوان نکات عمیق و عظیم و پر از حکمتی مطرح کردند که نشانگر نگاه متعالی امامین انقلاب به حوزه زنان است.

کوهی با بیان اینکه بانوان در مسیر حرکت به افق‌های بالادستی رشد و تعالی، در حوزه هویت بانوان و به‌ویژه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) مرور و مطالعه داشته باشند، ادامه داد: بانوان شاغل جزوی از زنان شاخص جامعه هستند که در کنار فعالیت‌های اجتماعی، امورات داخل خانه را نیز مدیریت می‌کنند؛ اما باید توجه کنیم که موفقیت زنان محصور در موقعیت‌ و مقام‌ نبوده، بلکه هر بانویی که در جای خود عمل به وظیفه می‌کند، بانوی موفقی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه به خدمات مرحوم کاظمی آشتیانی در حوزه درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: این شخصیت برجسته و جهادگر خدمت بزرگی به جامعه کرده که نتایج آن امروز قابل مشاهده بوده و جزوی از ملزومات جامعه محسوب می‌شود؛ طبق اشاره رهبر معظم انقلاب چه بسا ایشان شهید بیولوژیکی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با پایه‌گذاری مراکز در حوزه درمان ناباروری در استان حرکت‌های اثرگذاری در استان اتفاق افتاد که علاوه بر اثرات مادی، اثرات معنوی مضاعفی به‌دنبال دارد، ادامه داد: متأسفانه در حوزه اثربخشی بحث درمان ناباروری نسبت به تهران عقب هستیم که این موضوع دقت مضاعف را در انجام امور مربوطه می‌طلبد.

کوهی در ادامه با تأکید بر اینکه علی‌رغم تحت پوشش قرار گرفتن بحث درمان ناباروری تا ۹۰ درصد گفت: بیش از ۵۰ درصد بانوان استان در سن باروری هستند که متولیان امر درمان ناباروری در کنار انجام وظایف خود می‌توانند به‌عنوان سفرای بحث تبیین افزایش جمعیت در استان گام بردارند.

وی در ادامه با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی برای استان‌ها و حتی کشورهای اطراف به‌عنوان قطب درمان ناباروری مطرح بوده و می‌توانند در این رابطه به چشم سفیر به مراجعان نگاه کرده و فرهنگ‌سازی و تبلیغ کنند، اظهار کرد: بانوان جهادگر این مجموعه با همت می‌توانند برای ایران قوی در حوزه‌های مختلف، قدم‌های ارزشمندی بردارند.

انتهای پیام
captcha