هشدار پلیس فتای البرز درخصوص خریدهای اینترنتی روز مادر
کد خبر: 4113535
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

هشدار پلیس فتای البرز درخصوص خریدهای اینترنتی روز مادر

رئیس پلیس فتای استان البرز با اشاره به ترفندهای مختلف کلاهبرداران اینترنتی، در خصوص خرید اینترنتی هدیه روز مادر به کاربران هشدار داد.

پلیس فتا

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پلیس فتای البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز اظهار کرد: کلاهبرداران اینترنتی در هر مناسبت با ترفندهای مختلف اقدام کلاهبرداری از کاربران می‌کنند که باید مراقب این ترفندها بود.

وی افزود: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم، انتشار آگهی‌های جعلی به‌عنوان فروش محصولات ارزان قیمت در سایت‌های واسط فروشگاهی است.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کاربران فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند و قبل از اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند.

وی به کاربران صفحات اجتماعی توصیه کرد که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بسیار حساس است و کاربران برای حفظ حریم خصوصی از هرگونه اطلاعات فردی خودداری کنند.

جلیلیان گفت: دانش‌آموزان و خانواده‌ها در صورت خرید اینترنتی به این مناسبت، به اصالت سایت فروشگاهی و داشتن نماد اعتماد الکترونیک توجه داشته باشند. کاربران برای پیشگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران در فضای اینترنتی از فروشگاه‌های مطمان و دارای نماد الکترونیکی خرید کنند.

وی اضافه کرد: در خریدهای اینترنتی برخی مواقع تبلیغات غیرواقعی وجود دارد که در آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست، لذا کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قرار دهند. کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت‌های بانک و فروشگاه‌های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز می‌کنند.

رئیس پلیس فتای البرز اظهار کرد: مردم قبل از خرید مجازی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا در دام درگاه‌های جعلی قرار نگیرند، در غیراین صورت کلاهبرداران با ترفندهای خاص مانند ایجاد صفحات جعلی از حساب های بانکی مردم برداشت خواهند کرد.

وی تأکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha