جزئیات جشنواره جهانی هنرهای قرآنی مالزی اعلام شد
کد خبر: 4113620
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

جزئیات جشنواره جهانی هنرهای قرآنی مالزی اعلام شد

برگزارکنندگان جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو جزئیات بیشتری از این رویداد قرآنی را، که قرار است از 30 دی الی 9 بهمن ماه 1401 در مالزی برگزار شود، منتشر کرده‌اند.

به گزارش ایکنا، این جشنواره به همت تعدادی از نهادهای مالزیایی از جمله بنیاد رستو و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در این کشور و مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازماندهی شده است.

جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو در مرکز چاپ و نشر قرآن پوتراجایا برگزار خواهد شد و عموم مردم می‎‌توانند در روزهای هفته بین ساعت 9 الی 18 و در روزهای آخر هفته بین ساعت 9 الی 21 از این رویداد بازدید کنند.

بر اساس برنامه‌ای که توسط برگزارکنندگان ارائه شده است، بازدیدکنندگان این فرصت را خواهند داشت تا از بخش‌های مختلف نمایشگاهی بازدید کنند و همزمان با کارآفرینان عرصه‌ محصولات اسلامی و قرآنی تعامل داشته باشند.

از جمله اهداف این رویداد می‌توان به معرفی تلاش‌ها برای حراست از قرآن کریم، ارج نهادن به آموزه‌های اسلامی، دعوت جامعه اسلامی به آشنایی با معارف و علما، استفاده از فن‌آوری‌های نوین به عنوان رسانه‌ اثرگذار در عرصه تبلیغ دینی و تلاش برای بازگرداندن هویت واقعی جامعه مسلمانان اشاره کرد.  

یکی دیگر از اهداف این جشنواره آشناسازی عموم با فعالیت‌های مرکز چاپ و نشر قرآن پوتراجایا اعلام شده است. این مرکز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز چاپ قرآن در جهان بعد از مجمع قرآنی «ملك فهد» مدينه منوره شناخته می‌شود. این مرکز در نزدیکی کوالالامپور قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های توریستی برای علاقه‌مندان به قرآن و هنرهای قرآنی است.

این جشنواره‌ 10روزه دارای بخش‌های مختلف نمایشگاهی است؛ از جمله نمایشگاه آثار باستانی مربوط به پیامبر اعظم(ص) و صحابه، نمایشگاه پرده‌ کعبه، نمایشگاه محصولات بنیاد رستو و نمایشگاه بزرگ‌ترین کتاب سیره در جهان.

رویدادهای متنوعی در این جشنواره جهانی طراحی شده است که از این میان می‌توان به حراج آثار هنری، بازار محصولات حلال، جشنواره پویانمایی و فعالیت‌های مخصوص کودکان مانند رنگ‌‎آمیزی اشاره کرد.

علاوه بر این، مراجعین می‌توانند از مجموعه چاپ قرآن و فرآیندهای مربوطه بازدید کنند و کتب قدیمی و فرسوده قرآنی و اسلامی را برای امحاء به بخش مربوطه تحویل دهند.

تعدادی کارگاه هنری، دوره‌های آموزشی معارفی و مسابقات نیز طی در طول این جشنواره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha