تأکید امام جمعه شیراز بر تقسیم کار ویژه در گام دوم انقلاب
کد خبر: 4114054
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

تأکید امام جمعه شیراز بر تقسیم کار ویژه در گام دوم انقلاب

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با تأکید بر اینکه باید تقسیم کار را به‌صورت ویژه در گام دوم انقلاب دنبال کنیم، گفت: جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی بر مبنای این تقسیم کار اجتماعی رخ می‌دهد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام،  نماینده ولی فقیه در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام،  نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، ۲۱ دی‌ماه در همایش رؤسای شورا‌های استان فارس اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در کشور پیشرفت کنیم باید تقسیم کار را بپذیریم و به‌عنوان یک روش این موضوع را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جلسات به چگونگی پیشرفت پرداخته و در خصوص آن بحث می‌شود، اضافه کرد: آنچه بیشتر است، ایده است نه برنامه عملیاتی و اجرایی.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ایده‌ها باید چند مرحله را طی کنند، اضافه کرد: ایده‌پردازی خوب است، اما کسانی که ایده‌پرداز هستند باید در محیط‌های خاص علمی، ایده‌ها را مطرح و یک گروه دیگری باید باشند تا این ایده‌ها را تبدیل به اهداف و برنامه راهبردی برای منطقه یا مجموعه کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همچنین یک عده نیز باید برای تحقق و رسیدن به آن اهداف کار و آن برنامه‌ها را اجرا کنند، لذا این تقسیم کار است. کسی که می‌خواهد هدف‌گذاری کند باید این روال را در نظر داشته باشد وگرنه ایده‌ها را مطرح می‌کنیم، اما به نتیجه نمی‌رسیم؛ پس هدف‌گذاری و تعیین راهبرد باید در یک مرحله خاص دیگری با توجه به امکانات و با حساب اینکه کدام ایده‌ها قابل اجرا و قابل دسترسی هستند، انجام شود.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه عده‌ای موظف به اجرای ایده‌پردازی هستند، تصریح کرد: مرحله بعدی این است که عده‌ای باید اجرا کنند و مجریان را باید مشخص کنیم؛ این فرهنگ، تقسیم کار می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در فارس با طرح سؤالی مبنی بر اینکه نقش شورا‌های روستا و بخش و شهرستان‌ها چیست؟ تأکید کرد: اگر شورا‌ها به حسب قانونی که وضع شده، جایگاه و وظیفه خودشان را براساس تقسیم کار اجتماعی و طبق قانون بپذیرند، آن وقت برنامه‌ریزی‌ها به نتیجه می‌رسد.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: باید کار این‌گونه باشد که در جلسات بنشینیم و سرمایه و امکانات خود را درنظر بگیریم و ظرفیت‌ها را بسنجیم و ببینیم چقدر ایده‌ها به واقعیت نزدیک می‌شود، بعد آن را با برنامه دقیق و مشخص دنبال کنیم.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید تقسیم کار را به‌صورت ویژه در گام دوم انقلاب دنبال کنیم، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «گام دوم انقلاب جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است» و این جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی بر مبنای این تقسیم کار اجتماعی رخ می‌دهد.

انتهای پیام
captcha