بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» در یزد آغاز شد
کد خبر: 4114807
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» در یزد آغاز شد

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از امروز، ۲۵ دی‌ماه در یزد آغاز و تا 29 همین ماه ادامه دارد.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، امروز، 25 دی‌ماه در مراسم افتتاحیه بیست‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان، این جشنواره را گامی مؤثر و مهم در مسیر گسترش این شیوه از آموزه‌های غنی دینی، انقلابی و فرهنگی در جامعه دانست و گفت: قصه بازتاب فرهنگ و تمدن هر ملت و نشان‌دهنده ماهیت هر کشور و داشته‌های آن است و این مهمترین کاربرد قصه به حساب می‌آید.

وی افزود: حرکت‌دهندگی و ایجاد انگیزه در فرزندان و نسل آینده، در زمینه باورهای دینی و انقلابی یکی دیگر از این کاربردهاست. همچنین قصه به واسطه زبان مشترک می‌تواند پل ارتباطی میان فرهنگ‌های متفاوت باشد و نقش انسجام‌بخشی را در بین اقوام مختلف ایرانی ایفا کند.

معاون استاندار یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه مخاطبان اصلی قصه‌ها کودکان و نوجوانانی هستند که می‌توانند به‌خوبی تحت تأثیر آنها قرار گیرند لذا از این منظر برگزاری این جشنواره یک فرصت ارزشمند برای استان یزد بوده و مسئولان برگزاری تمام تلاش خود را خواهند کرد تا بهترین نتیجه را برای کودکان و نوجوانان این خطه کویری رقم زده و ره آورد خوبی را نصیب این دیار کنند.

عزیزی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: با برگزاری این جشنواره ارزشمند و با بهره‌مندی از زبان قصه، بتوان ارزش‌های والای فرهنگی، دینی و انقلابی  را به نسل آینده منتقل کرد.

یادآور می‌شود در این دوره از جشنواره، تعداد ۳۰۰۰ قصه ۹۰ ثانیه‌ای در سایت جشنواره بارگذاری شده که ۱۲۲ اثر به بخش نیمه‌نهایی راه یافت که از این میان، ۲۰ قصه‌گو به‌عنوان نامزد دریافت جایزه، ۱۲ برگزیده در آیین پایانی این رویداد فرهنگی، تقدیر خواهند شد. محمدعلی یزدانشناس، فرزاد زیدی‌نژاد و صادق کیانی‌مقدم، داوری نهایی قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای را بر عهده داشته‌اند.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از ۲۵ تا ۲۹ دی‌‌ماه به مدت پنج روز به میزبانی یزد در دو بخش پادکست و قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha