قصه بهترین ابزار برای کشت بذر ایمان در قلب کودکان است
کد خبر: 4115828
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

قصه بهترین ابزار برای کشت بذر ایمان در قلب کودکان است

استاندار یزد با اشاره به اینکه قصه بهترین ابزار برای کشت بذر ایمان در قلب کودکان و نوجوانان است گفت: شناخت و ایمان، مقدمه عمل صالح است و این قصه و قصه‌گوها هستند که با محتواهای خوب می‌توانند این مسیر را دنبال کنند.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 29 دی ماه در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که به میزبانی یزد برگزار شد، به اهمیت و جایگاه قصه‌گویی در جوامع اشاره کرد و گفت: با وجود تمامی پیشرفت‌ها و فناوری‌های حوزه سرگرمی، اوقات فراغت و فرهنگسازی در عصر جدید، هنوز هیچ سرگرمی نتوانسته جای قصه‌گویی را پر کند.

وی؛ قصه‌گویی را یکی از مهمترین ابزارهای ساخت شخصیت کودکان و نوجوانان دانست و اظهار کرد: بخش اعظم شکل‌گیری شخصیت ما مرهون قصه‌های پر حکمت و آموزنده مادر، پدرها و پدربزرگ و مادر بزرگ‌ها است.

استاندار یزد با بیان اینکه سرگرمی محض و آموزش صرف، نمی‌تواند برای ساخت شخصیت کودکان مؤثر باشد، افزود: یکی از رویکردهای حال حاضر جامعه، باید سرگرم آموزی باشد لذا قصه‌گویی بهترین روش برای غنی سازی اوقات فراغت، سرگرمی و انتقال هنرمندانه آموزه‌های مورد نیاز برای ساخت شخصیت کودکان و نوجوانان است.

فاطمی، قصه را بهترین ابزار برای کشت بذر ایمان در قلب کودکان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: شناخت و ایمان، مقدمه عمل صالح است و این قصه و قصه گوها هستند که با محتواهای خوب می‌توانند این مسیر را دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha