خدمات‌رسانی به زائران حرمین شریفین در هنگام نزول باران
کد خبر: 4114845
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

خدمات‌رسانی به زائران حرمین شریفین در هنگام نزول باران

ریاست امور حرمین شریفین در عربستان سعودی از خدمات رسانی چهار هزار و 200 نیرو به زائران و صیانت از مسجد الحرام و مسجد النبی در مواقع بارش باران خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از النیل، نهاد خدمات رسانی و حفاظت از محیط زیست وابسته به ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی اعلام کرد که تلاش‌های خود را برای صیانت از حرمین شریفین در ایام بارش رحمت الهی مضاعف کرده است.

بر اساس بیانیه این نهاد، در این ایام که با بارش باران در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره روبرو هستیم بیش از 200 نفر نظارت بر عملکرد چهار هزار کارگر زن و مرد برای خدمات رسانی به زائران و حفاظت از حرمین شریفین در این شرایط آب و هوایی را بر عهده دارند.

احمد بن عمر بالعمش، نائب رئیس نهاد خدمات رسانی و حفاظت از محیط زیست حرمین شریفین گفت: با قطع شدن باران صحن‌های محل طواف، نمازخانه‌ها و درهای ورودی و خروجی برای زائران آماده می‌شود و تلاش‌ها برای رفع اثرات بارش باران در مسجد الحرام ادامه دارد تا زائران به آسانی بتوانند مناسک خود را به جای آورند.

وی افزود: از 500 دستگاه و تجهیزات برای خشک کردن صحن طواف و صحن‌های دیگر بعد از بارش باران استفاده می‌شود.

بن عمر تصریح کرد که نیروها و تجهیزات لازم برای خدمات‌رسانی کامل به زائران در هنگام نزول باران رحمت الهی در حرمین شریفین مستقر است.

این مقام سعودی همچنین از فراهم شدن جلیقه‌های ضد آب برای زائران به منظور زیارت زیر باران خبر داد.

انتهای پیام
captcha