مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران پایان یافت
کد خبر: 4115396
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران پایان یافت

داوری مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز، 27 دی ماه در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد مقدس به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به خراسان رضوی، داوری مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان و بانوان که از ۲۳ دی در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت شهر مشهد آغاز شده بود، عصر امروز، ۲۷ دی به کار خود پایان داد.

هرچند هنوز نفرات برگزیده بخش بانوان و آقایان از سوی مدیران مسابقات اعلام نشده‌اند، اما براساس مشاهدات ما و خبر‌های رسیده نمایندگان ما توانسته‌اند با کسب بیشترین امتیاز به مرحله فینال این دوره از مسابقات راه پیدا کنند.

با انتخاب نفرات برگزیده توسط هیئت داوران همگی آماده برگزاری فینال این مسابقات در سالن اجلاس سران به میزبانی تهران در اسفندماه جاری به انتظار نشسته‌اند.

در این دوره از مسابقات، ۱۴۹ متسابق از ۸۰ کشور حضور یافتند که داوری ۳۵ نفر از بانوان طی روز‌های ۲۳ و ۲۴ دی و داوری بخش آقایان نیز از ۲۵ تا ۲۷ دی ماه انجام شد.

آقایان شرکت‌کننده در سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مرحله مقدماتی، ۱۱۴ نفر بودند که فایل تصویری این تعداد از شرکت‌کنندگان توسط ۱۲ داور ارزیابی شد.

فایل تصویری شرکت‌کنندگان با هماهنگی سفارت‌ها و رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، جامعةالمصطفی(ص) العالمیه و مؤسسات قرآنی ضبط و مراحل نهایی تدوین آن توسط تدوینگران صداوسیمای کشور صورت گرفته بود.

داوری بخش آقایان را محمدجواد رجایی در بخش تجوید، نصرت‌الله حسینی در بخش صوت، رضا محمدپور در بخش لحن، سعید فیاض در بخش وقف و ابتدا و حمید درایتی و محمدصادق نصر‌اللهی در بخش حسن حفظ برعهده داشتند.

ریاست هیئت داوران بخش آقایان، برعهده سیدعلی سرابی بود و ناظر فنی این بخش نیز هاشم روغنی اعلام شد. سیداحمد غفاری از افغانستان و احمد عادل عبدالباری از کشور عراق دو داور بین‌المللی حاضر در گروه داوران بودند.

مرحله نهایی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم همزمان با سالروز مبعث رسول اکرم(ص) طی مراسمی در سالن اجلاس سران آغاز می‌شود. این رویداد مهم فرهنگی تا چهارشنبه، سوم اسفندماه در جریان خواهد بود و بنا بر شرایط، دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز پنجشنبه، چهارم اسفندماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha