شهدای دانشجو استقلال دانشگاه را به ارمغان آوردند
کد خبر: 4115400
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

شهدای دانشجو استقلال دانشگاه را به ارمغان آوردند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این‌که شهدای دانشجو استقلال دانشگاه را به ارمغان آورده و منجر شدند که دانشگاه‌های ما خدمات بزرگی به انقلاب، مردم و کشور ارائه دهند، گفت: نمونه‌ای از این خدمات در طول دوران دفاع مقدس، پس‌ از آن در قالب فعالیت‌های جهادی نمایان شده‌ است.

عبدالحسین کلانتری، معاون وزیر علوم

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امروز، 27 دیماه، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران ۲۷ دی دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که شهدای دانشجو استقلال دانشگاه را به ارمغان آورده و منجر شدند که دانشگاه‌های ما خدمات بزرگی به انقلاب، مردم و کشور ارائه دهند، گفت: نمونه‌ای از این خدمات در طول دوران دفاع مقدس، پس‌ از آن در قالب فعالیت‌های جهادی نمایان شده‌ است.

وی با بیان این‌که شهدا از زندگی خود گذشتند تا ما با عزت زندگی کنیم و مسیری را نشان دادند که راه عزت و بزرگی است، اظهار کرد: شهدا در زمانی‌که مرگ به حاشیه رانده شده، هر گونه نشانه‌ مرگ در زندگی پس زده شده و هر نوع عاقبت‌اندیشی به‌مثابه بیماری تلقی می‌شد، خودآگاهانه مسیری را برگزیدند که برای ما گشایش داشته باشد.

کلالنتری، ادامه داد: شهدای ما با رهبری امام‌خمینی(ره) فلسفه‌ تاریخ بشریت را که مبتنی بر نفسانیت بود، دگرگون کردند و امروز شاهد تأثیرات عمیق انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که روحیه‌ مسئولیت‌پذیری، میراث ماندگار شهدا در میان ما است، تاکید کرد: در نگاه مکتب اسلام، همه ما مسئول هستیم، اما کسانی که در مسند نشسته‌اند، مسئولیت بیشتری دارند و ما با تأسی از این روحیه باید در عرصه‌ی علم و فناوری نقش‌آفرینی کنیم، چراکه بیش‌از هر زمان دیگری به این روحیه نیاز داریم.

وی با اشاره به این‌که در روزگاری که فردگرایی تکثیر و منتشر می‌شود، استفاده از ظرفیت، سلوک، روحیه‌ فداکاری و ایثار شهدا می‌تواند اتفاقات بزرگی رقم بزند، یادآور شد: پیشرفت کشور در گرو پیشرفت علم و فناوری است که این امر به معنی انجام کار ساده‌ نیست بلکه باید مبتنی بر روحیه‌ی ایثار و فداکاری باشد و ما می‌توانیم از یادگاران دوران جنگ که در میان ما هستند، نهایت استفاده را در بسط و گسترش این روحیه انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha