همکاری جهاددانشگاهی و ستاد آجا و پایان بخش نغمات مسابقات اوقاف
کد خبر: 4107074
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
اهم رویدادهای قرآنی هفته

همکاری جهاددانشگاهی و ستاد آجا و پایان بخش نغمات مسابقات اوقاف

سومین هفته آذرماه با انتشار اخبار و رویدادهای قرآنی چون فراخوان ایده‌های نو برای اجرا در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، برگزاری ظهر دلنشین زنده‌یاد «علی‌اصغر حشمتی»، بیمه شدن مربیان جلسات خانگی قرآن، برگزاری دوره آموزشی طرح سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن و توافقنامه همکاری‌ سازمان قرآنی دانشگاهیان و ستاد آجا و ... همراه بود.

رویدادهای قرآنیبه گزارش ایکنا، سومین هفته آذرماه با اخبار و رویدادهایی چون اعلام فراخوان ایده‌های نو برای اجرا در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، میزبانی ایکنا از مراسمی با عنوان «ظهر دلنشین زنده‌یاد علی‌اصغر حشمتی»، انتشار گزارشی از آمار حضور وزرا در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اعلام جزئیات آزمون کتبی مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد، آغاز مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی تلاوت و بزرگداشت هفته قرآن مدارس با شعار «مردمی‌‌سازی فعالیت‌ها» همراه بود.

آغاز فرایند سی‌وهفتمین جشنواره قرآنی وزارت علوم، توافقنامه همکاری‌ سازمان قرآنی دانشگاهیان و ستاد آجا، برگزاری دومین مرحله شانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌(ع)، برگزاری دوره آموزشی طرح سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن، ادامه مرحله ضبط تصویری رشته حفظ کل مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و درگذشت رحیم پارچه‌باف‌دولتی، مترجم قرآن و... از دیگر اخبار مهم این هفته بود. در ادامه نگاهی به چکیده اخبار و رویدادهای هفته‌ خواهیم داشت؛

اعلام فراخوان ایده‌های نو برای اجرا در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با هدف جمع‌آوری ایده‌های نو و بهره‌برداری از پیشنهادات و نظرات کارشناسان در حوزه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن با موضوع تغییر رویکرد برگزاری نمایشگاه و پرهیز از تکرار فعالیت‌های انجام شده در ادوار گذشته اقدام به انتشار فراخوان کرده است.

براساس این فراخوان، صاحبان ایده در سراسر کشور می‌توانند در بازه زمانی ۲۰ آذر تا ۲۰ دی‌ماه سال جاری با مراجعه به تارنمای نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نشانی https:www.iqfa.ir نسبت به ثبت ایده خود اقدام کنند.

در ضمن ایده‌ها بر اساس نوآورانه بودن، میزان امکان‌پذیری اجرا و تأثیر بر روند اجرایی نمایشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و به برگزیدگان علاوه بر امکان اجرا در نمایشگاه، جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

فراخوان نمایشگاه بین‌المللی قرآن

برپایی نمایشگاه مجازی سوره‌نگاره‌ها

این نمایشگاه با محوریت سوره محمد(ص) از سوی کارگروه هنرهای تجسمی مدرسه دانشجویی حمد (هنر و ادبیات) مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران برگزار شده است.

علاقه‌مندان به منظور مشاهده این نمایشگاه مجازی می‌توانند به نشانی http://quranetratschool.ir/?p=۲۷۶۰۱ مراجعه کنند.

گزارش ایکنا از اختتامیه بخش آقایان چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن در قزوین

چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران، ۲۳ آذرماه در بخش آقایان با معرفی نفرات برتر مدیحه‌سرایی، اذان، همخوانی قرآن و دعاخوانی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسئولان استانی در دانشگاه فرهنگیان قزوین به کار خود پایان داد.

مسابقه بخش آقایان در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذرماه برگزار شد، در این دور از مسابقات در بخش آقایان، ۱۹ گروه در رشته همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی و ۲۱ نفر در رشته دعاخوانی و ۱۹ آقا در رشته اذان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ضرورت پیگیری اسناد راهبردی فعالیت‌های قرآنی

برنامه افق رادیو قرآن در ابتدای هفته گذشته به مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور محمدحسین فریدونی، مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی همراه بود.

فریدونی طی این برنامه ضمن تأکید بر لازمه اجرایی‌شدن اسناد راهبردی فعالیت‌های قرآنی، گفت: تصویب کردن اسناد به تنهایی کفایت نمی‌کند. اسناد راهبردی فعالیت‌های قرآنی باید پیگیری و اجرا شود. برای اجرایی کردن هم مجموعه لوازم و یک سری کارهای مربوط به نظام مستشاری نیاز است. یعنی افرادی که پشتیبان فکری سند هستند باید با مجریان ارتباط داشته باشند.

مربیان جلسات خانگی قرآن بیمه می‌شوند

ستاد مردمی جلسات خانگی قرآن با همکاری اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، مسئولان و مربیان جلسات خانگی قرآن کریم که فاقد بیمه بازنشستگی هستند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته و از خدمات مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت با حمایت دوسوم حق بیمه توسط دولت برخوردار می‌شوند.

اعضای این صندوق می‌توانند سوابق بیمه‌ای خود را به سایر صندوق‌های بیمه‌ای انتقال دهند. همچنین حق بیمه اقتصادی و مناسب به مبلغ ماهانه ۱۳۳۰۰۰ تومان است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این بیمه ابتدا باید جلسه خانگی قرآن خود را از طریق لینک «https://portal.jkqk.ir/user/login» ثبت کنند.

آماری از حضور وزرا در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی

میزان دفعات حضور اعضای حقوقی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و آموزش و پرورش که بار اصلی توسعه فرهنگ قرآنی در سه حوزه تبلیغ و ترویج، آموزش عالی و آموزش عمومی را برعهده دارند، از سال ۹۸ تاکنون قابل تأمل است. بنابراین ایکنا طی گزارشی به مناسبت سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نگاهی تحلیلی - آماری به حضور اعضای حقوقی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در جلسات این شورا طی بازه زمانی فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ تا آذرماه ۱۴۰۱ داشته است.

رحیم پارچه‌باف‌دولتی مترجم قرآن درگذشت

این مترجم قرآن، تحصیلات دانشگاهی و زبان انگلیسی را با سفر به هندوستان و انگلستان و شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی دانشگاه کالج لندن و با کسب بالاترین رتبه‌ها فرا گرفته و به مرحله استادی رسیده بود. او در سال‌های اخیر در مشهد به کار ترجمه نهج‌البلاغه به زبان انگلیسی و ویراستاری ترجمه قرآن اشتغال داشت.

مرحوم پارچه‌باف‌دولتی که پیش از معلمی، کارگر کارگاه پارچه‌بافی و نقاش ساختمان بوده است، پس از گذراندن دوره‌های زبان‌آموزی، به صورت خصوصی در مراکز و مساجد شهر زبان تدریس و سپس به دعوت یکی از روحانیان به ویژه مرحوم علامه کرباسچیان، تدوین‌کننده نخستین رساله توضیح‌المسائل و از بنیانگذاران مدرسه علوی و مدرسه نیکان در مدرسه نیکان مشغول تدریس شد.

رحیم پارچه‌باف‌دولتی

پس از موفقیت وی در نیکان و ارائه شیوه‌های نوین تدریس زبان، به آموزش دبیران زبان‌های خارجی در مؤسسات زبان تهران اشتغال داشت و پس از آن به ترجمه قرآن و نهج‌البلاغه روی آورد. مرحوم رحیم دولتی، همچنین پیش از این جزء سی‌ام قرآن را به زبان انگلیسی ترجمه کرده که با شمارگان وسیع منتشر شده است.

پیکر رحیم پارچه‌باف‌دولتی، دوشنبه، ۲۱ آذر از مقابل دبستان نیکان واقع در خیابان وارسته تهران تشییع شد و در زادگاهش قزوین به خاک سپرده شد.

گزارش ایکنا از شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان ری

شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان ری را می‌توان نمونه موفقی از فعالیت شورایی در زمینه قرآن دانست، چرا که با هماهنگی خوبی که بین ادارات برقرار کرده توانسته منشأ فعالیت‌های زیرساختی در امور قرآنی این منطقه شود و حتی شنیده شده که الگوی دیگر شوراهای این شهرستان شده و در ارائه پیشنهادات به شورای فرهنگ عمومی شهرستان مؤثر عمل کرده است.

اعلام جزئیات آزمون کتبی مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد

واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی همگام با سایر واحد‌های دانشگاهی و در راستای گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت و عمل به حدیث شریف ثقلین در بین دانشگاهیان اقدام به برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت کرده است. این مسابقات در رشته‌های کتبی و شفاهی برگزار خواهد شد.

بخشی کتبی این مسابقات به طور همزمان در بخش استادان شامل رشته‌هایی از جمله آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و آشنایی با معارف نهج‌البلاغه در بخش دانشجویان با رشته‌هایی همچون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، سبک زندگی اسلامی، احکام، سیره معصومان(ع)، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با معارف نهج‌البلاغه، آشنایی با معارف صحیفه سجادیه، پرسمان معارفی و حفظ و ترجمه احادیث معصومان(ع)، 22 آذرماه برگزار شد.

اعلام نتایج این مسابقه تا تاریخ ۱ دی ماه از سوی کانون‌های قرآن و عترت هر واحد دانشگاهی به اطلاع داوطلبان می‌رسد و اسامی راه‌یافته‌گان به مرحله نهایی نیز در تاریخ ٢٠ دی ۱۴۰۱ توسط اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (اداره فعالیت‌های قرآن و عترت) به استان‌ها اعلام خواهد شد.

همکاری جهاددانشگاهی و ستاد آجا و پایان بخش نغمات مسابقات اوقاف

ثبت نام ۲۷ هزار نفر در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

فرایند اجرایی بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به این وزارتخانه از اوایل آبان‌ماه و با ابلاغ آیین‌نامه و شروع ثبت نام، آغاز شد و این فرایند تا زمان برگزاری مرحله نهایی این رویداد که اوایل سال آینده خواهد بود، ادامه دارد.

ثبت نام برای حضور داوطلبان در این جشنواره از روز دهم آبان و از طریق سامانه quran.behdasht.gov.ir آغاز شد و بر اساس برنامه باید امروز ۲۰ آذرماه به پایان می‌رسید، اما برای جذب بیشتر مخاطبان و نیز بر اساس درخواست‌های دانشگاه‌ها، این مهلت در برخی بخش‌ها همچون آوایی و معارفی تا پایان آذرماه تمدید شده است. همچنین این مهلت برای بخش‌های ادبی، پژوهشی، فناوری و هنری تا ۱۵ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

براساس اعلام مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت استقبال از دوره بیست و هفتم جشنواره قرآنی وزارت بهداشت فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده طوری که تا ۱۹ آذرماه تعداد افراد ثبت نام کننده به ۲۷ هزار نفر نزدیک شده است.

تشریح جزئیات هفته قرآن و عترت در نیروی هوایی ارتش

هفته قرآن و عترت نهاجا از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه است که طی آن برنامه‌های متنوعی چون برگزاری محافل انس با قرآن، فضاسازی و انجام تبلیغات محیطی بر اساس آموزه‌های قرآن در سطح یگان‌ها و کوی‌های سازمانی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی قرآن و محافل انس با قرآن(با رویکرد تدبری) در سطح یگان‌ها و منازل سازمانی و مدارس، برگزاری مسابقه اذان و قرائت تحقیق تقلیدی ویژه فرزندان پسر و دختر، برگزاری نشست و پرسش پاسخ قرآنی با رویکرد نهضت حفظ قرآن ویژه کارکنان پایور و وظیفه و... در نظر گرفته شد.

آغاز مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن

مرحله دوم ثبت‌نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن «شباب‌الرضا(ع)» ویژه دختران گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران در رده سنی ۸ تا ۱۵ سال در سطح کشور آغاز شد و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای اینترنتی طرح ملی تلاوت به نشانی melitelavat.ir مراجعه کنند.

ظهر دلنشین زنده‌یاد «علی‌اصغر حشمتی»

ایکنا؛ میزبان ظهر دلنشین زنده‌یاد «علی‌اصغر حشمتی»

مراسم ظهر دلنشین قاری و مبتهل، مرحوم استاد علی‌اصغر حشمتی، ۲۱ آذر با حضور خانواده مرحوم، جمعی از استادان، فعالان و قاریان پیشکسوت کشور در سالن کنفرانس شهید تقوی ایکنا برگزار شد.

علی‌اصغر حشمتی از جمله شاگردان مرحوم محمدتقی مروت محسوب می‌شود. او در ابتدا به مداحی می‌پرداخت و در ادامه با راهنمایی سیدمحسن موسوی‌بلده با جلسات مروت آشنا شد. همین امر موجب شد تا تلاوت قرآن را نیز به صورت حرفه‌ای پیگیری کند. اما به دلیل تسلطش بر مداحی و علاقه‌اش نسبت به اشعار عربی، بیش از اینکه به تلاوت ورود جدی داشته باشد وارد فضای ابتهال شد.

تشکیل شورای قرآن و عترت منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ تهران در جلسه تخصصی شورای قرآن مناطق با اشاره به فعالیت‌های قرآن و عترتی در این منطقه، گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در منطقه ۱۰ وجود دارد از جمله این ظرفیت‌ها باید به فعالیت هزار هیئت ثبت شده، اشاره کرد، در این چارچوب، این منطقه باید محور فعالیت‌های قرآنی نوجوانان باشد.

تشکیل شورای قرآن و عترت منطقه 1010

بهره‌مندی ۱۱۵ قرآن‌آموز از دوره‌های آموزشی دارالقرآن چهاردانگه

در حال حاضر ۱۱۵ قرآن‌آموز بانو و آقا در سنین مختلف (به جزء نونهالان) در کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، فنون قرائت، صوت و لحن، تفسیر و مفاهیم شرکت می‌کنند.

جلسات تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه با محوریت خانواده و سبک زندگی دینی با تدریس حجت‌الاسلام ابوحمزه، پژوهشگر قرآنی روزهای یکشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ و کارگاه آموزشی «سبک زندگی» ویژه بانوان با تدریس حجت‌الاسلام سالار سنجری، امام جمعه شهر چهاردانگه برگزار می‌شود. همچنین با توجه به تقاضای آقایان مبنی بر برگزاری کارگاه سبک زندگی، این دوره نیز به زودی برگزار خواهد شد.

بزرگداشت هفته قرآن مدارس با شعار «مردمی‌‌سازی فعالیت‌ها»

هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز مدارس هر ساله همزمان با هفته آخر آذرماه برگزار می‌شد و امسال از ۱۵ تا ۲۲ آذرماه برگزار شد و همزمان با این هفته مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله آموزشگاهی در سطح مدارس آغاز می‌شود.

برگزاری کارگاه تخصصی ارتقای قاریان و حافظان قرآن در قم

چهارمین جلسه هفتگی کارگاه تخصصی ارتقای ویژه قاریان و حافظان قرآن کریم روز گذشته با همکاری مرکز افق بقعه علی‌ابن بابویه و اداره اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر کارگاه آموزش و ارتقا، برنامه‌های متنوعی همچون کرسی تلاوت، مسابقه و ... نیز اجرا می‌شود.

کارگاه تخصصی ارتقای قاریان و حافظان قرآن در قم

امضای توافقنامه همکاری‌ سازمان قرآنی دانشگاهیان و ستاد آجا

توافقنامه همکاری‌ فرهنگی - آموزشی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و ستاد ارتش جمهوری اسلامی -  با هدف اعتلای سواد دینی و قرآنی سربازان وظیفه، کارکنان، خانواده‌ها و دانشجویان این ستاد ـ امضا شد.

براین اساس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و ستاد ارتش نسبت به برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی، آموزشی و هنری با محوریت قرآن کریم، برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری با محوریت مصحف شریف و برگزاری دوره‌های آموزشی در ساحت‌های مختلف قرآنی (روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و قرائت و ...) به صورت حضوری و غیرحضوری توافق کردند.

برگزاری مراسم سالروز درگذشت معلم قرآن ابوطالب اصغری

مراسم نخستین سالروز درگذشت معلم قرآن مرحوم ابوطالب اصغری، پیشکسوت قرآنی کشورمان شامگاه ۲۵ آذرماه با حضور اساتید، پیشکسوتان، قاریان، حافظان و شاگردان وی در مسجد باب الحوائج منطقه لویزان برگزار شد.

مرحوم ابوطالب اصغری در بیش از ۸۰ سال فعالیت خود به تربیت شاگردان قرآنی و مکتبی در مناطق مختلف شهر تهران از جلسه خانگی خود تا هیئات، حسینیه‌ها، مساجد و امامزاده‌ها پرداخت. از جمله افتخارات این پیشکسوت قرآنی شهادت ۴۵ نفر از شاگردان او در جبهه‌های حق علیه باطل بوده است.

هم‌اندیشی مدیران مدارس حفظ قرآن همراه تحصیل برگزار شد

نشست اردویی ـ هم‌اندیشی با حضور ۱۸ مدیر مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل در مؤسسه فلاح نجف‌آباد برگزار شد و طی آن پیشنهادات، تجربیات، طرح‌های جدید و برنامه‌های موفق مدیران مدارس تشریح شد.

هم‌اندیشی مدیران مدارس حفظ قرآن همراه تحصیل برگزار شد

آغاز فرایند سی‌وهفتمین جشنواره قرآنی وزارت علوم

شروع فرایند ثبت نام و مرحله دانشگاهی این جشنواره در آذرماه ۱۴۰۱ است. مهلت ارسال آثار در بخش‌های هنری، پژوهشی و ... پایان بهمن‌ماه پیش‌بینی شده است و طی اعلام قبلی نیز دانشگاه موظف هستند رقابت‌های بخش آوایی خود را تا پایان بهمن‌ماه به اتمام برسانند و برگزیدگان خود را به دبیرخانه جشنواره معرفی کنند.

همچنین آزمون بخش معارفی این جشنواره (که همواره پرمخاطب‌ترین بخش جشنواره بوده است) هفته اول اسفندماه برگزار خواهد شد. همچنین اعلام شده است اختتامیه مرحله دانشگاهی و تجلیل از برگزیدگان این مرحله در دانشگاه‌های کشور در اسفندماه طی یک جشن قرآنی فاخر که همزمان با اعیاد شعبانیه است، برگزار شود تا به این ترتیب مرحله دانشگاهی جشنواره در اسفندماه به پایان برسد.

یادآور می‌شود، امسال دانشگاه لرستان به عنوان میزبان مرحله سراسری معرفی شده است.

ادامه مرحله ضبط تصویری رشته حفظ کل مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

مرحله ضبط تصویری رشته حفظ کل قرآن کریم از مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در دو بخش بانوان و آقایان از ۲۰ آذرماه به صورت برخط در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده است.

این مرحله از مسابقات به مدت پنج روز در دو بخش بانوان و آقایان ادامه دارد، دو روز ابتدایی این مرحله به بخش بانوان و روزهای ۲۲ تا ۲۴ آذرماه نیز به ضبط تصویری اجرای شرکت‌کنندگان در بخش آقایان اختصاص دارد.

در بخش بانوان رشته حفظ کل ۲۷ شرکت‌کننده و در بخش آقایان نیز ۵۶ متسابق حضور دارند. همچنین هدایت حفاظ در بخش بانوان را «غصون مسلمی» و در بخش آقایان را «معتز آقایی» بر عهده دارد.

برگزاری دوره آموزشی طرح سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مرحله شبیه‌سازی سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۲ به میزبانی مراکز استان‌ها و به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

بر همین اساس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور آمادگی بیشتر راهیافتگان به مرحله شبیه‌سازی این طرح، دوره آموزشی ویژه شرکت‌کنندگان در سومین دوره طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن را طی روزهای پایانی آذرماه برنامه‌ریزی کرده است.

بر همین اساس این دوره از ۲۷ آذر تا ۱۲ دی‌ماه برپا می‌شود. در این دوره آموزشی ۳۲۲ نفر از افرادی که موفق به قبولی در مرحله کتبی طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن شده‌اند، به تفکیک رشته‌های تخصصی در کلاس‌های مجازی و برخط حضور خواهند یافت.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برای هر کدام از گروه‌های این طرح شامل تجوید، وقف و ابتدا، صحت حفظ، صوت و لحن ۱۰ ساعت آموزشی پیش‌بینی شده است که از ساعت ۱۴ تا ۱۹:۳۰ روزهای اعلام شده برگزار می‌شود.

دومین مرحله مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) برگزار شد

دومین مرحله مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) برگزار شد

مرحله نیمه‌نهایی(دومین مرحله) رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل و و مرحله مقدماتی رشته‌های حفظ 10 و 20 جزء و حفظ کل شانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌(ع) به صورت غیر حضوری در دو بخش بانوان و آقایان در دو مقطع سنی پایین و بالای ۱۸ سال تا ۲۱ آذرماه در فرهنگسرای قرآن برگزار شد.

اسامی برگزیدگان این مرحله جمعه، 25 آذرماه با زمان دقیق آزمون مرحله نیمه نهایی رشته حفظ و نهایی رشته قرائت در تارنمای مسابقات به نشانی www.dqimamali.com اعلام می‌شود.

برگزاری نشست مسئولان گروه‌های قرآنی ادارات ارشاد با معاون قرآن وزیر ارشاد

نشست تخصصی مسئولان گروه‌های قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران با رویکرد هم‌افزایی و تبادل نظر و گزارش عملکرد برگزار شد.

دیدار نمایندگان جامعه قرآنی با خانواده شهید حمیدرضا اسداللهی

جمعی از نمایندگان جامعه قرآنی چهارشنبه ۲۳ آذرماه با حضور در منزل شهید حمیدرضا اسداللهی، از شهدای مدافع حرم در حلب سوریه از پدر و مادر این شهید والامقام تجلیل کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha