ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 4117304
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی آغاز به‌کار کرد

با رونمایی از پوستر ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی در شیراز، این جشنواره کار خود را رسماً آغاز کرد.

رونمایی از پوستر ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم رونمایی از پوستر ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی امروز، 5 بهمن‌ماه در شیراز برگزار شد.

احمد صدری، دبیر ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی، زمان برگزاری این جشنواره را 13 تا 15 اردیبهشت‌ماه سال 1402 اعلام کرد و افزود: این جشنواره به میزبانی شیراز و در دو بخش فضای باز و بسته برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه 4 دوره این جشنواره در تهران، یک دوره در لرستان و ششمین دوره آن در شیراز اجرا شده و خواهد شد، گفت: اجراهای فضای باز این جشنواره در شیراز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به صورت نقاره‌نوازی، چاووش‌خوانی و ...انجام خواهد شد.

صدری همچنین گفت: بخشی از اجراهای این جشنواره در کارونسرای وکیل، بازار وکیل، سرای مشیر، معابر فرهنگی و هنری و تک خوانی‌ها، گروه خوانی، موسیقی اقوام و موسیقی ملل در فضای بسته برگزار خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی از برپایی کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی و نشست‌های پژوهشی در حاشیه این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: وجه تمایز این جشنواره  نسبت به سایر جشنواره‌ها موسیقی ویژه بانوان است.

وی همچنین تجلیل از افرادی که آثار فاخر فرهنگ رضوی تولید کرده‌اند را از دیگر بخش‌های این جشنواره عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا از هنرمندان کشورهای ترکیه، جمهوری ازبکستان، گرجستان، تاجیکستان و افغانستان نیز به این جشنواره دعوت به عمل آید.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در این مراسم گفت: جشنواره ملی و فرهنگی امام رضا(ع) در سال جاری در 16 جشنواره ملی برگزار می‌شود که بخش آواها و نواهای رضوی به شیراز رسید.

وی با بیان اینکه این جشنواره دارای دو بخش رقابتی و غیررقابتی است، گفت: آثاری که به دبیرخانه این جشنواره ارسال می‌شود، در بخش رقابتی جشنواره نسبت به رقابت با یکدیگر اقدام می‌کنند.

قانعی همچنین گفت: بخش ویژه این جشنواره گرامیداشت حضرت شاهچراغ(ع) است اما این جشنواره بخش‌های دیگری نیز از جمله گرامیداشت امام رضا(ع) و گرامیداشت حضرت معصومه(س) هم دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را 15 اسفندماه سال جاری اعلام کرد که دبیرخانه آن در شیراز واقع شده است.

انتهای پیام
captcha