سرزمین‌های اشغالی جهنم صهیونیست‌ها می‌شود + فیلم
کد خبر: 4117692
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
با تحولات فلسطین

سرزمین‌های اشغالی جهنم صهیونیست‌ها می‌شود + فیلم

عملیات قهرمانانه شب گذشته جوان فلسطینی در قدس اشغالی تزلزل بیش از پیش نهاد امنیتی صهیونیست و استواری مقاومت فلسطین را به جهانیان نشان داد. کمیته‎های مقاومت مردمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: فجایع رژیم اشغالگر در هر کجا انگیزه جدیدی به ملت فلسطین می‌دهد تا سرزمین‌های اشغالی را برای صهیونیست‌ها به جهنم تبدیل کنند.

شوک صهیونیست‌ها از عملیات قدس

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، شهید خیری علقم، قهرمان 21 ساله فلسطینی  دیشب طی یک عملیات استشهادی علیه جمعی از شهرک‌نشینان صهیونیست در نزدیکی محله نبی یعقوب در قدس اشغالی دست‌کم هشت صهیونیست را به هلاکت رسانده و 10 نفر دیگر  را زخمی کرد.

این عملیات دلیرانه جوان 21 ساله فلسطینی صهیونیست‌ها اعم از مقامات و ساکنان سرزمین‌های اشغالی را به شدت شوکه کرده است؛ در حالی که فلسطینیان با تبریک این عملیات آن را پاسخ به عملیات خونبار پنجشنبه گذشته رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین در کرانه باختری توصیف کردند.

در ادامه ویدئویی از لحظات اولیه پس از انجام این عملیات را مشاهده می‌کنید.

صبح روز پنج‌شنبه (ششم بهمن) یگان‌های ارتش اشغالگر به همراه نیروهای امنیتی شاباک برای بازداشت تعدادی از فلسطینی‌ها وارد اردوگاه شدند و نیروهای مقاومت نیز به مقابله پرداختند که در نتیجه آن 9 فلسطینی شهید و بیش از بیست نفر دیگر مجروح شدند. 

شهرهای کرانه باختری و همچنین نوار غزه نیز صحنه حضور مردم برای شادمانی از عملیات قدس و تاکید بر ادامه مقاومت بود. مردم در غزه پرچم آمریکا را زیر پا لگدمال کردند.

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که با آمدن در کابینه جدید این رژیم فلسطینیان را به حملات بیشتر تهدید کرده بود، شب گذشته در اظهاراتی از مکان عملیات استشهادی قدس گفت: این عملیات بدترین عملیاتی بود که در سال‌های اخیر با آن روبرو بودیم.

شوک صهیونیست‌ها از عملیات قهرمانانه قدس و شادی فلسطینیان از انتقام قتل عام جنین

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی نیز گفت: یکی از بدترین حملاتی بود که در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم.

یک امدادگر صهیونیست که در محل وقوع عملیات قدس حضور داشته به کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید: همه طرف خیابان نبی یعقوب مملو از کشته‌ها و زخمی‌ها بود. صحنه‌هایی وحشتناک را شاهدیم. عده‌ای در پیاده رو و عده‌ای در خیابان روی زمین افتاده بودند.

شوک صهیونیست‌ها از عملیات قهرمانانه قدس و شادی فلسطینیان از انتقام قتل عام جنین

شهرک‌نشینان صهیونیست هم که برای تماشا آمده بودند، این عملیات را بدترین عملیات طی یک دهه اخیر توصیف کردند. آنها با سر دادن شعار علیه بن گویر او را مقصر خوانده و فریاد می‌زدند: این فاجعه در سایه حضور تو به عنوان وزیر امنیت داخلی در اسرائیل رخ داده است.

ویدئویی از اعتراض شهرک‌نشینان در حضور نتانیاهو و بن‌گویر را مشاهده می‌کنید.

پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید که عامل عملیات استشهادی سوار بر یک موتور سیکلت خود را به محل حادثه رساند و شروع به تیراندازی کرد.

پاسخ مشروع به جرایم اسرائیل

اما جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: این عملیات که قلب مردم فلسطین را التیام‌ بخشید در زمان و مکان مناسب به عنوان انتقام خون شهدای سلحشور اردوگاه جنین و کرانه باختری و پاسخی طبیعی و پاسخ مشروع به جنایات اشغالگران و تجاوز آنها به مقدسات انجام شد.

شوک صهیونیست‌ها از عملیات قهرمانانه قدس و شادی فلسطینیان از انتقام قتل عام جنین

این جنبش افزود: این پیام قوی به دشمن است که مقاومت ما آماده است و پاسخ مردم ما دور نیست و جنایات شنیع آن بدون مجازات نخواهد ماند.

جهاد اسلامی ضمن تمجید از اهالی قدس که مسئولیت گرفتن انتقام خون هموطنانشان در جنین را برعهده گرفتند، گفت: این عملیات ما تأکید بر اراده ملت فلسطین و حضور مقاومت و قدرت آن برای پاسخ در همه عرصه‌هاست.

شوک صهیونیست‌ها از عملیات قهرمانانه قدس و شادی فلسطینیان از انتقام قتل عام جنین

اسرائیل بهای حماقتش را می‌دهد

مشیر المصری، یکی از مقامات ارشد حماس هم در اظهاراتی خبری گفت: این عملیات پاسخی سریع به فاجعه جنین و گواه زنده بودن مقاومت و آمادگی و قدرت رزمندگان آن برای پاسخ در قلب سرزمین‌های اشغالی است تا بهای حماقت خود را داده و از همان جام بنوشند.

وی تأکید کرد: مقاومت در کمین دشمن باقی خواهد ماند و دل مردم ما را با حملات بیشتر التیام خواهد بخشید.

اسرائیل متزلزل‌تر از هر زمان دیگر

جنش المجاهدین غزه نیز تأکید کرد: عملیات استشهادی قدس اشغالی بیانگر اصرار و پافشاری ملت در ادامه راه شهدا و مقاومت در سایه تجاوزگری رژیم صهیونیستی است و این عملیات پاسخ طبیعی به جرایم روز افزون دشمن در حق ملت فلسطین است.

شوک صهیونیست‌ها از عملیات قهرمانانه قدس و شادی فلسطینیان از انتقام قتل عام جنین

المجاهدین تأکید کرد: این عملیات نشان داد که رژیم صهیونیستی تا چه اندازه متزلزل و شکننده است و دستگاه امنیتی مجرم و تروریستی آن و نقشه‌ها و عملیات‌های خصمانه آن شکست خورده است.

فجر صادق نزدیک است

این جنبش تأکید کرد که تشدید عملیات‌های مقاومتی علیه صهیونیست‌ها مژده نزدیک بودن فجر صادق فلسطینی‌ها را می‌دهد که توهمات و اسطوره‌های رژیم موقت و جعلی را از سراسر سرزمین ما حذف و ریشه کن خواهد کرد.

شوک صهیونیست‌ها از عملیات قهرمانانه قدس و شادی فلسطینیان از انتقام قتل عام جنین

سرزمین‌های اشغالی جهنم صهیونیست‌ها می‌شود

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز تأکید کرد: عملیات قدس تجسم اراده ملت ما در مقابله با دشمن و مجازات جنایتکاران جنگی است.

این جبهه افزود: ملت ما در برابر سیاست‌ها و جرایم فاشیستی رژیم اشغالگر هرگز تسلیم نخواهد شد و مقاومت ما تا زمانی نجات از شر این رژیم و دستیابی به حقوق کامل خود در آزادی و استقبلال ادامه دارد.

شوک صهیونیست‌ها از عملیات قهرمانانه قدس و شادی فلسطینیان از انتقام قتل عام جنین

در ادامه بیانیه آمده است: جامعه بین‌المللی و نهادهای آن که به جنایت رژیم اشغالگر در اردوگاه جنین بی‌توجه بودند مسئولیت تداوم جرایم رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین را عهده‌دار است و باید بداند که مردم ما برای گرفتن آزادی خود مصمم هستند و به دنبال موضع گیری حامیان رژیم اشغالگر نیستند.

کمیته‎های مقاومت مردمی نیز تأکید کرد که مقاومت هرگز عقب‌نشینی نخواهد کرد و هیچ کسی نمی تواند اراده مردم ما را در هم شکند و خون شهدای ما ارزان نیست.

در این بیانیه تاکید شده است: عملیات قدس قدرت ملت فلسطین بر پیگرد دشمن صهیونیستی و شکست آن در هر کجا را نشان داد. یعنی دشمن در هیچ نقطه‌ای از خاک فلسطین امنیت ندارد و فجایع رژیم اشغالگر در هر کجا انگیزه جدیدی به ملت فلسطین می‌دهد تا سرزمین‌های اشغالی را برای صهیونیست‌ها به جهنم تبدیل کنند.

انصار الله: آزادی‌خواهان جهان به حمایت از فلسطین به پا خیزند

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم بامداد شنبه در واکنش به عملیات استشهادی قدس اعلام کرد عملیات قهرمانانه مجاهدان در قدس را که شماری کشته و زخمی از صهیونیست‌ها برجای گذاشت، تبریک می‌گوییم. 

انصارالله افزود: عملیات استشهادی قدس رژیم موقت صهیونیستی را متزلزل می‌کند و باعث می‌شود در حساب‌های خود تجدید نظر کند و متوجه شود که دیگر از عملیات مجاهدان در امان نخواهد بود. 

دفتر سیاسی جنبش انصارالله افزوده است: از مجاهدان فلسطینی برای ادامه چنین عملیات‌های مبارکی که امت اسلامی را سربلند می‌کند، حمایت می‌کنیم. 

این جنبش اضافه کرده است که ما از همه آزادی خواهان امت اسلامی می‌خواهیم که از مردم فلسطین و جنبش‌های جهاد و مقاومت حمایت کنند، چرا که آنها تنها گزینه و انتخاب درست برای شکست اشغالگری و آزادی فلسطین و مقدسات اسلامی هستند.

حزب الله: شکنندگی نهاد امنیتی اسرائیل ثابت شد

حزب الله لبنان هم با صدور بیانیه‌ای به  آیه 104 سوره نساء اشاره کرد که خداوند متعال می‌فرماید: «وَلَا تَهِنُواْ فِى ٱبْتِغَآءِ ٱلْقَوْمِ ۖ إِن تَكُونُواْ تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ ۖ وَتَرْجُونَ مِنَ ٱللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ ۗ وَكَانَ ٱللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا: و در تعقیب و جستجوی دشمن سستی نکنید. اگر شما در رویارویی با دشمن درد و رنج می‌بینید، آنان نیز چون شما درد و رنج می‌بینند، و شما چیزی را چون پیروزی و پاداش از خدا امید دارید که آنان امید ندارند؛ و خدا همواره دانا و حکیم است.»

در این بیانیه آمده است: عملیات شجاعانه شهید علقم در قدس اشغالی دشمن را سردرگم کرد و شکنندگی دستگاه امنیتی این رژیم و اقدامات آن را برملا کرد و وحشت و نگرانی را به دل این رژیم و شهرک‌نشینان آن انداخت.

حزب الله این عملیات را پاسخ فوری، قاطع و جسورانه به دشمن و قتل عام آن در اردوگاه جنین و سیلی محکم به کابینه افراط‌گرایان و مفسدان توصیف کرد.

این جنبش همچنین با ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت آن و رزمندگان شریف فلسطینی اعلام همبستگی و تأکید کرد: ما از همه اقدامات گروه‌های مقاومت فلسطین برای بازدارندگی در برابر دشمن و دفاع از ملت فلسطین حمایت می‌کنیم.

حزب الله سیاست یک بام و دوهوای برخی دولت‌های غربی و عربی در همدستی با رژیم اشغالگر و سکوت در برابر قتل عام جنین را محکوم کرد و گفت: همین دولت‌ها عملیات دفاعی شهید علقمی و دیگر عملیات‌های مقاومت فلسطین را محکوم می‌کنند؛ درحالی که مقاومت برای دفاع از حق و سرزمین مورد تأیید ادیان آسمانی و قوانین و منشورهای بین‌المللی است.

در پایان این بیانیه آمده است: سلاح نیروهای مقاومت و بازوی قوی آنها تنها راه پاسخ به جرایم دشمن است و تنها چیزی است که پیروزی فلسطین و عزت آن را به اذن خداوند رقم می‌زند.

در همین حال فلسطین الیوم در مطلبی با عنوان آیا شهید خیری انتقام پدربزرگش را گرفت نوشت: پدربزرگ عامل عملیات استشهادی دیشب در قدس در سال 1998 هنگامی از منزل خود در محله الطور قدس به سر کار می‌رفت در مسیر مورد حمله یک شهرک‌نشین صهیونیست تندرو قرار گرفت که او را به حدی با چاقو زده بود که به شهادت رسید.

شوک صهیونیست‌ها از عملیات قهرمانانه قدس و شادی فلسطینیان از انتقام قتل عام جنین

این منبع ادامه داد: چهار سال بعد یکی از فرزندان این شهید نام فرزندش را به نام پدر شهیدش خیری گذاشت. خیری از کودکی با خود عهده بسته بود که انتقام خون پدرش و دیگر شهدای فلسطینی را از اشغالگران صهیونیست می‌گیرد و با قتل عامی که نظامیان صهیونیست شامگاه پنجشنبه در اردوگاه جنین مرتکب شدند خیری این زمان را فرصتی برای انتقام دید.

او نماز جمعه دیروز خود را در مسجد الاقصی اقامه کرده بود. او در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی تیک تاک یک فایل صوتی را به همراه تصویری از خود پس از نماز منتشر کرد که در آن گفته است: ای جان، اگر مرا نکشتی، بمیر، و ما دست خود را جز به سوی خدا بلند نمی‌کنیم و جز برای خدا سجده نمی‌کنیم و فقط از رسول خدا می‌شنویم.

انتهای پیام
captcha