برنامه‌های سازمان بسیج در دهه فجر؛ ۵۰۳ محفل قرآنی و تمرکز بر جهاد تبیین
کد خبر: 4118327
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
سردار مقواساز خبر داد:

برنامه‌های سازمان بسیج در دهه فجر؛ ۵۰۳ محفل قرآنی و تمرکز بر جهاد تبیین

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، از برگزاری ۵۰۳ محفل قرآنی و مسابقات قرآن در دهه فجر خبر داد.

سردار مقواساز

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار مقواساز، معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری تشریح برنامه‌های این سازمان در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز، 10 بهمن در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: همه لایه‌های بسیج عمدتاً از مردم تشکیل شده و لذا در ایام دهه فجر این مردم هستند که حضور با شور و اشتیاقی خواهند داشت و این شور عجیب همه کشور را فرا گرفته و در آن همه نسل‌ها حضور دارند.

تمرکز بر جهاد تبیین، جهاد خدمت و نشاط‌آفرینی

وی با بیان اینکه امسال موج زیادی از برنامه‌ها وجود دارد و حجم برنامه‌های مردمی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است، اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم محاصره تبلیغاتی دشمن را در کوچک شمردن دستاورد‌های انقلاب اسلامی بشکنیم و همه مردم را با دستاورد‌های انقلاب آشنا سازیم و همچنین تلاش ما این است با جریان تطهیر چهره پهلوی مقابله کنیم و این کار را بسیج با سه رویکرد جهاد تبیین، جهاد خدمت و نشاط‌آفرینی انجام خواهد داد.

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در حوزه جهاد تبیین محور اول تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و در ۶ هزار مسجد کشور دستاورد‌های کشور به نمایش گذاشته می‌شود. درواقع در دو ماه اخیر ده‌ها پیشرفت ملی رقم خورده که همه این‌ها را در قالب نمایشگاه به نمایش در خواهیم آورد.

مقواساز افزود: امسال در راستای جهاد تبیین روایت تخصصی پیشرفت را در همه استان‌ها خواهیم داشت و دستاورد‌های انقلاب به صورت تخصصی بیان می‌شوند و همچنین تلاش ما براین است پیشرفت محلات در سال‌ها و دهه‌های گذشته در این نشست تشریح شود و در نهایت هم در قالب جهاد تبیین می‌خواهیم جنایاتی که رژیم پهلوی انجام داده را بیان کنیم و اینکه بگوییم روال پیشرفت جمهوری اسلامی نسبت به کشور‌های دیگر چندین برابر است.

وی با بیان اینکه از آغاز دهه فجر تا پایان بهمن همه گروه‌ها متخصص مانند پزشکان و مهندسان و اصناف در قالب جهاد خدمت به مناطق محروم اعزام می‌شوند تا به مردم خدمت کنند، گفت: اعضای این گروه در مناطق محروم مستقر و آماده خدمت هستند و در جهاد خدمت همه مردم مشارکت دارند و مشارکت اقشار متخصص بیشتر است.

برنامه‌های  نشاط‌آفرین محله‌محور

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه در رویکرد نشاط‌آفرینی جشن‌های میدانی به صورت گسترده در تمام کشور برگزار می‌شود، افزود: در ۱۱ بهمن با گلاب کاشان حرم مطهر امام راحل شست‌وشو خواهد شد و برنامه‌های نشاط‌آفرین به صورت محله‌محور برگزار می‌شود. همچنین در این راستا کرسی‌های روایت محله در محلات برگزار می‌شود و اکران فیلم و مسابقات فرهنگی را خواهیم داشت.

به گفته مقواساز، روز بیستم همایش تقدیر از نخبگان بسیج سازندگی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد. 

وی بیان کرد: یکی از کارهای زیبایی که در این هفته صورت می‌پذیرد حضور 100 گروه از بسیج اصناف در محلات محروم است تا به ارائه خدمت مانند تعمیر لوازم خانگی بپردازند. در کنار این موارد در حوزه فضای مجازی چهارمین دوره تولیدات فضای مجازی برگزار می‌شود و تولیدکنندگان محتوای فضای مجازی به رقابت خواهند پرداخت.

مقواساز در پایان از برگزاری 503 محفل قرآنی و مرحله نهایی مسابقات قرآن بسیج در دهه فجر خبر داد.

انتهای پیام
captcha