پنج راهکار مقابله با سیاست اسلام‌هراسی غرب + فیلم
کد خبر: 4118855
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
پاک‌آیین مطرح کرد:

پنج راهکار مقابله با سیاست اسلام‌هراسی غرب + فیلم

دیپلمات ارشد کشورمان در وبینار بین‌المللی «بررسی راهبرد جاهلیت مدرن در مواجهه با عقلانیت رهایی‌بخش توحیدی» ضمن تشریح 5 راهکار مقابله با سیاست غرب مبنی بر ستیز با اسلام و اشاعه اسلام‌هراسی گفت: ما باید غربی‌ها را متوجه کنیم که اقدام شما نه تنها به ضرر اسلام نیست بلکه باعث اتحاد جهان اسلام خواهد شد و بیش از پیش غربی‌ها را مورد تنفر مردم مسلمان جهان قرار می‌دهد. ‌

محسن پاک‌آیین

به گزارش خبرنگار ایکنا، وبینار بین‌المللی «بررسی راهبرد جاهلیت مدرن در مواجهه با عقلانیت رهایی‌بخش توحیدی» ظهر امروز، چهارشنبه 12 بهمن، از سوی این خبرگزاری برگزار شد.

متن سخنان محسن پاک‌آیین، دیپلمات ارشد پیشین کشورمان، در این وبینار به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در رابطه با دلایل اهانت به مقدسات اسلامی باید عرض کنم بی‌تردید یکی از اصلی‌ترین دلایل توهین به اسلام و همچنین تبلیغات منفی علیه ارزش‌های اسلامی به خصوص در اروپا به ترس جهان غرب و جهان غیر مسلمان از گسترش بی‌حد و مرز دین مبین اسلام در کشورهای غربی برمی‌گردد و صهیونیست‌ها هم به شدت از این مسئله نگران هستند و در واقع موج اهانت به مقدسات را هدایت می‌کنند و سعی می‌کنند با تحقیر و تمسخر مقدسات اسلامی مردم جهان را از این دین رویگردان کنند و به همین دلیل نشریاتی مانند «شارلی ابدو» که نشریه‌ای با سابقه صهیونیستی است، به طور طبیعی علمدار این موضوع شده است.

دلایل و شواهد آماری هم نشان می‌دهد که این مسئله رشد اسلام در جهان و به خصوص در اروپا یک موضوع جدی است. مرکز تحقیقاتی «پیو» در آمریکا اخیرا در مقاله‌ای اعلام کرده در حال حاضر اسلام بیشترین رشد را در قیاس با سایر ادیان جهان دارد و در حال حاضر 1.8 میلیارد نفر مسلمان در جهان وجود دارد که تقریبا 25 درصد جمعیت جهان است اگرچه غربی‌ها سعی می‌کنند این آمار را به صورت رسمی اعلام نکنند اما این یک واقعیت است و امروز اسلام دومین دین بزرگ به لحاظ پیروان بعد از مسیحیت است و تخمین زده می‌شود در اواسط قرن 21؛ بین سال‌های 2050 تا 2070، اسلام پرجمعیت‌ترین دین جهان شود.

حدود دو سال قبل هم در اروپا کتابی با عنوان «اروپا و مسلمانان» منتشر شد که خیلی پرفروش هم شد و در آن کاملا مشخص شده بود که اسلام به شدت در اروپا در حال رشد است و بعد از انتشار این کتاب مقامات اروپایی گفتند برای مقابله با رشد اسلام باید فکری کرد و از جمله این تدابیر هم حمله و اهانت به مقدسات اسلامی است که تحت عنوان آزادی بیان مطرح می‌شود در حالی که اصلا آزادی بیان به معنی حمله و اهانت به اعتقادات دیگر مردم نیست و در واقع این اهانت نقض حقوق بشر و نقض حقوق انسان‌ها و پیروان ادیان دیگر حساب می‌شود.

اما در رابطه با راهکارهای مقابله با سیاست غرب مبنی بر ستیز با اسلام و اشاعه اسلام‌هراسی چند راهکار را پیشنهاد می‌کنم:

اول؛ ما باید به دنبال معرفی اسلام باشیم و اسلام را به عنوان یک دین انسان‌ساز و دارای تمدن دیرینه که برای نجات بشریت آمده و مقررات و قوانینی دارد که در سایه اجرای آن انسان به تعالی و رشد هم در دنیا و آخرت می‌رسد ، معرفی کنیم. در واقع باید چهره اسلام ناب و در مقابل آن چهره اسلام آمریکایی و اسلام داعشی که متأسفانه برای تضعیف اسلام ناب ایجاد شده معرفی کنیم و از اسلام داعشی که اقدام تروریستی می‌کند یا اسلامی که به خودش اجازه می‌دهد به یک کشور مسلمان دیگر مثل یمن تجاوز کند، اعلام برائت کنیم. باید بیان کنیم که اینها تفسیرهای انحرافی از اسلام است و اسلام ناب پیامبر اکرم (ص) را آنگونه که هست، به دنیا معرفی کنیم.

دوم؛ باید نقاط ضعف دموکراسی در غرب را مشخص کرده و به مردم معرفی کنیم که این بحث آزادی بیان را که غربی‌ها مطرح می‌کنند و به صورت گزینشی اجازه نمی‌دهند برای مثال کسی راجع به واقعیت هولوکاست صحبت کند اما اجازه می‌دهند که به پیامبر اکرم (ص) حمله کند، تبیین کنیم و این استانداردها و گزینش‌های دوگانه را به جهان معرفی کنیم و تمدن غربی و نگاه آن به حقوق بشر و آزادی بیان را زیرسؤال ببریم.

سوم؛ ما باید از اقدام متقابل و اهانت به مقدسات ادیان دیگر پرهیز کنیم. حتما باید سعی کنیم با کمک سایر ادیان مثل مسیحیت و یهودیان مترقی از ادیان الهی دفاع کنیم و آنها را هم با خودمان همراه کنیم و در مقابل این دین‌هراسی و دین‌ستیزی غرب که یک بخش آن اسلام‌ستیزی است، مقابله کنیم.

چهارم؛ در سطح دولت‌ها باید دولت‌های کشورهای مسلمان که معتقد به مقابله با اهانت به مقدسات اسلامی هستند با یکدیگر متحد شوند و در مجامع بین‌المللی علیه این نوع اهانت اقدام کنند.

پنجم؛ در سطوح مسلمانان، علما و نخبگان با حضور در فضای مجازی و برگزاری همایش‌ها و سمینارها و با تقویت ارتباطات بین خودشان در سطح نخبگی و علمایی تلاش کنند هم اسلام و هم نقاط منفی تمدن غرب را معرفی کنند و هم اینکه متحدانه سعی کنند در مقابل اهانت‌های غرب بایستند. اگر غربی‌ها احساس کنند که این نوع اهانت‌ها باعث خواهد شد وحدت اسلامی تقویت شود و این تهدید می‌تواند به فرصتی برای تقویت اسلام و مسلمانان تبدیل شود، قطعا پرهیز خواهند کرد. لذا ما باید آنها را متوجه کنیم که اقدام شما نه تنها به ضرر اسلام نیست بلکه باعث اتحاد جهان اسلام خواهد شد و بیش از پیش غربی‌ها را مورد تنفر مردم مسلمان جهان قرار می‌دهد.

انتهای پیام
captcha