سازمان دارالقرآن در انتظار پیشنهادات برای تدوین پیش‌نویس سند راهبردی
کد خبر: 4122376
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد:

سازمان دارالقرآن در انتظار پیشنهادات برای تدوین پیش‌نویس سند راهبردی

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: از یک ماه گذشته، پیش‌نویس سند راهبردی سازمان در افق 5 ساله تهیه شده است و زمانی را تا پایان سال مشخص کردیم تا نظرات مجموعه‌های قرآنی احصا شود.

جت‌الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریمبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت (که با حضور برخی از اعضا به صورت غیرحضوری همراه بود)، به سخنرانی پرداخت و گفت: امیدوارم رویکرد به سمتی برود که این حاکمیت بی‌ثبات و خسته‌ای که در خیلی از برهه‌ها کارنامه خود را نشان داده است که نمی‌تواند حرکت پرسرعتی را انجام دهد، بیشتر از ظرفیت مردمی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه مسیر حرکت سازمان دارالقرآن الکریم بر بزرگواران پوشیده نیست، ادامه داد: شاید در سه، چهار سال اخیر از اوضاع کرونا تا اتفاقات و تغییرات مدیریتی که رخ داده است، آنچه باید می‌شد، انجام نشد که برخی به دلیل تدبیر خداوند و بخشی نیز به دلیل اتفاقات چند وقت پیش و رویکردها بوده است.

تقی‌زاده با تأکید بر اینکه وضعیت سازمان نیازمند برهه و به عزم راسخ است تا سازمان، خود را دریابد، گفت: از این باب خیلی روشن عرض کردم، نیازمند صبر هستیم تا خودمان در سازمان به ثباتی برسیم و بعد به صورت جدی‌تر بتوانیم به افق‌های جدی‌تر فکر کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم اضافه کرد: رویکرد حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در زمینه بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی کامل حمایتی است، پیشنهادم اینست تا پایان سال پیگیر جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام قمی باشیم و اتحادیه ایده‌های خود را طی جمع‌بندی، آماده کند تابه یک تصمیم مشترک برسیم و در برنامه‌ریزی برنامه‌های سال آینده سازمان نیز اعمال و از آنها بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: با این موضوع که رویکرد‌های دستگاه‌های حاکمیتی به این سمت برود که حمایت‌های زیرساختی عمیق و فضای حقوقی درستی برای بخش مردمی انجام شود، موافقم البته لایه‌ای از مدیران میانی هستند که بعضا با برخی از امور همراهی نمی‌کنند و مانع انتقال بودجه‌ها و اعتبارات و برنامه‌ها به لایه‌های پایین هستند و از سوی دیگر درخواست‌ها را به لایه‌های بالا منتقل نمی‌کنند، این دغدغه را دارم که در جریان فعالیت‌ها باشیم تا اگر جایی اختلالی است با بررسی حل کنیم.

تقی‌زاده بیان کرد: از یک ماه گذشته، پیش‌نویس سند راهبردی سازمان دارالقرآن‌الکریم در افق 5 ساله تهیه شده است و زمانی را تا پایان سال مشخص کردیم تا نظرات مجموعه‌های متفاوت قرآنی چون پیشکسوتان قرآنی، هیئت مدیره و ... احصا شود، چون این سند شاکله حرکت چند سال بعد سازمان دارالقرآن خواهد بود.

وی تأکید کرد: بنابراین معتقدم اعلام نظر و برنامه‌های اتحادیه در این سند می‌تواند برای بخش مردمی راهگشا و کمک‌رسان باشد. این سند را بررسی کنید و نظراتتان را یا به صورت گروهی یا فردی در اختیار سازمان دارالقرآن قرار دهید.

تقی‌زاده بر تعامل و مشارکت بیش از پیش مدیران اتحادیه‌های استانی با ادارات قرآن سطح استان‌ها تأکید کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد تا با دریافت نسخه پیش‌نویس سند راهبردی سازمان دارالقرآن‌الکریم در افق 5 ساله و بررسی آن در کمیته طرح و برنامه اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، احصاء پیشنهادات و جمع‌بندی‌های لازم در آینده نزدیک و پیش از پایان سال جاری به سازمان دارالقرآن‌الکریم ارسال شود.

همچنین طی این جلسه بر دعوت از محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری در جلسات شورای مدیران و معاونان سازمان دارالقرآن الکریم تأکید و جزو یکی از مطالبات مطرح شد.

انتهای پیام
captcha