نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران برگزار شد
کد خبر: 4127147
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران برگزار شد

نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری مازندران، روز گذشته، 18 اسفند با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری مازندران

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، 18 اسفند در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: قرارداد هفت هزار میلیارد تومانی از محل سرمایه‌گذاری یک شرکت چینی در صنعت برق و قرارداد ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های راه مازندران در قالب تهاتر نفت منعقد شده است.

وی افزود: یک سری مشکلات ساختاری در این حوزه وجود دارد که دولت سیزدهم باید با اقتدار بتواند برخی از این ساختارهای مزاحم را با ایجاد اصلاحاتی رفع کند.

حسینی‌پور تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته مبنای هر برنامه‌ریزی داشتن آمار و اطلاعات درست است، در صورت داشتن آمار و اطلاعات درست می‌توانیم برای رفع مشکلات و ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه رئیس‌جمهور ایجاد اشتغال را از مأموریت‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان می‌کند که این موضوع، رسالت و وظیفه این وزارتخانه را دوچندان کرده است، خاطرنشان کرد: کمبود نیروی کار ماهر از جمله معضلات و مشکلات بزرگ در مازندران است، بخشی از نیروی کار این استان از استان‌های هم جوار تأمین می‌شود.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی در مازندران بسیار محدود و ناچیز است و باید با نگاه ویژه مجموعه وزارت تعاون، زمینه وجود صنایع مادر در این استان فراهم شود تا بخشی از عقب ماندگی این استان جبران شود.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم مرد میدان قول صادقانه، عمل مجاهدانه و اجرای بی‌منت است، گفت: با همت دولت خدمت صادقانه در جهت پاسخ‌گویی به مطالبات به‌حق مردم با تلاش جهادی، حضور میدانی و مؤثر مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرها و روستاها محقق شد.

گفتنی است که سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفری ۲ روزه به مازندران پس از بازدید از شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران در ساری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مازندران حضور یافت.

بازدید از شرکت‌های تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی جویبار و آغاز عملیات ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره سه هزار و ۵۰۰ تنی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) از برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مازندران است.

انتهای پیام
captcha