سرگزی: حذف ارز ترجیحی اتفاقی تلخ که سفره مردم را کوچک کرد + فیلم
کد خبر: 4127679
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
تلخ و شیرین‌های نمایندگی در ۱۴۰۱

سرگزی: حذف ارز ترجیحی اتفاقی تلخ که سفره مردم را کوچک کرد + فیلم

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به عنوان یکی از خاطرات تلخ خود در ۱۴۰۱ عنوان کرد.

محمد سرگزی

سال 1401 در حوزه تقنین و قانونگذاری سالی پر فراز و نشیب برای مجلس یازدهم بود و مصوبات این دوره خانه ملت گاها نقدهایی به همراه داشت. به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی در سلسه‌ گفت‌وگوهایی کوتاه با تعدادی از بهارستان‌نشینان، تلخ و شیرین‌های یک سال گذشته و آرزوهای وکلای ملت برای سال جدید را جویا شده‌ایم.

محمد سرگزی، نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تلخ‌ترین و شیرین‌تر اتفاقات دوره فعالیت خود در خانه ملت در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: بزرگترین نگرانی و دغدغه ما در مجلس این است که بتوانیم وضعیت معیشتی مردم را بهبود ببخشیم. شرایط معیشتی مردم آنقدر سخت شده که برای بنده ملال‌آور است، سخت‌ترین موضوعی که در سال ۱۴۰۱ ذهن من را به خود درگیر کرد بغرنج‌ترشدن وضعیت معیشتی مردم بود، امیدواریم با برنامه‌ریزی و همکاری دولت و مجلس شرایط کنترل شود.

وی افزود: اما خاطره شیرین بنده مربوط به توجه و اهتمام ویژه مجلس به مناطق محروم است. خیلی از مصوبات مجلس با هدف کاهش فاصله میان نقاط مختلف کشور ازجمله مناطقی که دچار محرومیت هستند به تصویب می‌رسد. این نگاه و فضایی که در مجلس وجود دارد بسیار شیرین بود. همچنین امیدوارم با مصوباتی که دولت و مجلس در دستورکار قرار می‌دهند، سال ۱۴۰۲ این فاصله کمتر از سال قبل شود.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به عنوان یکی دیگر از خاطرات تلخ خود در ۱۴۰۱ دانست و گفت: حذف این ارز بدون برنامه و کار کارشناسی انجام شد. این استدلال که بخش عمده‌ای از این ارز در اختیار واسطه‌ها و دلال‌ها قرار می‌گیرد و مردم از آن بهره نمی‌برند، استدلال درستی نبود و بعد‌ها آن‌هایی که طرفدار این استدلال بودند مشاهده کردند سفره‌های مردم کوچک‌تر شد و در نهایت به باطل بودن استدلالشان پی بردند و امروز شاهد هستیم ارز ۴۲۰۰ تومانی به عدد ۲۸۵۰۰ تومان تبدیل شده است. حذف ارز ترجیحی اتفاق ناگواری بود که رخ داد و باید پیش از هرگونه اتخاذ تصمیم احساسی، به صورت کارشناسی و علمی تبعات حذف ارز ترجیخی بررسی می‌شد.


گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha