استقرار ستاد نظارت بر خدمات سفر نوروزی شیراز در باغ جهان‌نما
کد خبر: 4127750
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹

استقرار ستاد نظارت بر خدمات سفر نوروزی شیراز در باغ جهان‌نما

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از استقرار ستاد نظارت بر خدمات سفر نوروزی این کلان‌شهر طی ایام نوروز برای دومین سال متوالی در باغ جهان‌نما خبر داد.

مسعود زارعی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، 21 اسفندماه در یکصد و نهمین جلسه صحن علنی این شورا با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام نوروز گفت: ستاد نظارت بر خدمات سفر نوروزی برای دومین سال متوالی در محل باغ جهان‌نما مستقر خواهد شد و اعضای شورا با حضور خود، این ستاد  را یاری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته برای اولین بار باتوجه به جایگاه نظارت، هدایت و کنترل شورای اسلامی بر سیستم اجرایی شهرداری، در ایام تعطیلات نوروز که وظیفه میزبانی از میهمانان و زائرین نوروزی را بر عهده داشته‌ایم، ستاد نظارت بر خدمات سفر نوروز راه‌اندازی شد.

زارعی بیان کرد: پیش از این با کلیه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نامه‌نگاری در خصوص تمایل همکاری و ارائه پیشنهادات در این ایام به جهت نظارت هر چه بیشتر و دقیق‌تر بر سیستم اجرایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه نظارت بر این موضوع با دو هدف اصلی دنبال می‌شود، گفت: هدف اول این است که باتوجه به عرصه وسیع خدمت که پهنه وسیع شهر شیراز است با سکونت‌گاه‌ها و کمپ‌هایی که تعریف شده و جمعیت قابل توجهی که پیش‌بینی می‌شود به شهر شیراز سفر می‌کنند در این مکان‌ها  ناظرین ثابتی حضور داشته باشد تا بر آمادگی و ایراداتی که بر سیستم وارد است، در چک لیست‌هایی که تعریف شده و در اختیار ناظرین شورا قرار داده می‌شود، تکمیل و به ستاد انتقال دهند.

رئیس ستاد نظارت بر خدمات سفر نوروز شورای شهر شیراز بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته از ظرفیت بسیار خوب سامانه ۱۳۷ استفاده می‌شود و اعضا به جای مکتوب ارائه دادن چک لیست و انتقال آن به ستاد جهت تذکر دادن، موارد به شکل بر خط اعلام می‌شود.

زارعی با بیان اینکه برای ناظرین کاورهای مخصوص در نظر گرفته شده و هریک دارای کارت شناسایی بوده و در محل مدنظر حضور خواهند داشت، گفت: ناظرین در صورت مشاهده ایرادات در مرحله اول نسبت به تذکر و صحبت با مسئول مربوطه برای رفع ایراد در کمترین زمان ممکن اقدام خواهند کرد و در صورتی که ایراد رفع نشود با ارسال پیامک به سامانه ۱۳۷، ایرادات اعلام می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با تصریح اینکه در سامانه ۱۳۷ به شکل هدفمند ایرادات جمع‌بندی شده و مرحله به مرحله این ایرادات به مسئولین ذیربط اعلام می‌شود، افزود: در مرحله اول مسئولان مرتبط با سازمان به شهردار منطقه و رئیس سازمان اعلام می‌شود که ایراداتی در مکان‌های مشخص توسط ناظرین اعلام شده و در زمان مقرر برطرف نشده است و مسئولان باید اقدام به رفع مشکل کنند.

زارعی اضافه کرد: انتظار می‌رود امسال شهر شیراز در ایام نوروز با افزایش فزاینده ای از میهمانان و زائرین نوروزی مواجه باشد که در این خصوص هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز تأکید کرد: نقش شورای اسلامی شهر  شیراز در این حوزه صرفا نقش نظارتی بدون دخالت در کار اجرایی و تنظیم گزارش و انتقال ایرادات و رفع آن‌ها به شکل بر خط است.

زارعی یادآور شد: هدف دیگر قدرشناسی از افرادی است که از ابتدای تعطیلات، خانه و کاشانه خود را رها کرده و به شکل مستقر و ۲۴ ساعته در خدمت میهمانان نوروزی و شهروندان خواهند بود.

انتهای پیام
captcha