توجه به بخش خصوصی به تحقق شعار سال منتج می‌شود
کد خبر: 4129390
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
ابراهیم عزیزی:

توجه به بخش خصوصی به تحقق شعار سال منتج می‌شود

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهار تورم از وظایف همه اجزای حاکمیت است، گفت: پشتیبانی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رونق تولید و مهار تورم را به همراه دارد.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه ورود مجلس برای تحقق شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» به چه صورت خواهد بود، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، مهار تورم از وظایف همه اجزای حاکمیت است و نباید این وظیفه را منحصر به دولت دانست.

وی افزود: نباید فقط مدیران و مسئولان دولتی را مسئول مهار و مدیریت تورم بدانیم بلکه همه ارکان و اجزای نظام اسلامی باید در این امر مهم خود را مسئول بدانند و برای آن تلاش کنند.

عزیزی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به حکم وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون هم باید در امر تقنینی و هم در حوزه نظارتی این امر مهم را در سال 1402 بیشتر دنبال و تلاش کند که با تصویب قوانین کارآمد و از طرفی نظارت بر اجرای آن در دستگاه‌های اجرایی، زمینه به ثمر نشستن این اقدام ضروری و مهم را فراهم کند.

وی بیان کرد: یکی از بحث‌های بسیار مهم این است که در سال 1402 ضمن تصویب قوانین و نظارت بر اجرای قوانین، باید حضور بخش خصوصی را به عنوان یک موضوع محوری دنبال کنیم. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دخالت، تصدی‌گری و تمرکزی که دولت امروز از ابعاد و حوزه‌های مختلف در ابعاد گوناگون دنبال می‌کند، باید کاسته شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تصدی‌گری دولت را کم کنیم، گفت: برای این هم باید بخش خصوصی را به عنوان یک امر مهم دنبال کنیم.

عزیزی با بیان اینکه حضور بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری و پشتیبانی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، رونق تولید و مهار تورم را به همراه دارد، افزود: پروژه‌های بزرگ محرک و زیربنایی در کشور را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کنیم و از این جهت ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد.

وی در پایان اضافه کرد: اگر همین اقدامات در حوزه تقنینی، نظارتی و ایجاد فضا برای حضور بخش خصوصی و غیردولتی را فراهم کنیم همه این‌ها منتج به تحقق شعار سال خواهد شد.

انتهای پیام
captcha