نخستین دوره جشنواره قرآنی در قیر و کارزین برگزار شد
کد خبر: 4129531
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

نخستین دوره جشنواره قرآنی در قیر و کارزین برگزار شد

نخستین دوره جشنواره قرآنی به‌منظور استعدادیابی و تقویت سطح قرآنی قرآن‌دوستان به مدت هفت روز در شهرستان قیر و کارزین برگزار شد.

اختتامیه جشنواره قرآنی، قیر و کارزینسیدعلی بحرانی، نماینده جامعه فرهنگی قرآنی عصر شهرستان قیر و کارزین در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره قرآنی در این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم با حضور مسئولان و دانش‌آموزان و اولیای ایشان برگزار شد که در آن از نفرات برگزیده جشنواره تجلیل شد.

وی افزود: این جشنواره در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل با حضور بیش از یک‌هزار نفر از دانش‌آموزان به همت قاریان و حافظان شهرستان قیر و کارزین برگزار شد.

نماینده جامعه فرهنگی قرآنی عصر شهرستان قیر و کارزین تصریح کرد: این جشنواره بزرگ قرآنی در هفت روز و با حضور در دهستان‌ها و شهرهای شهرستان قیروکارزین به‌منظور استعدادیابی و تقویت سطح قرآنی علاقه‌مندان و تحت پوشش گرفتن ایشان و همچنین ارجاع مستعدان به مجامع تخصصی قرآن همچون جلسات خانگی و دارالقرآن‌ها برگزار شد و سرانجام از بین شرکت‌کنندگان 103 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

بحرانی با بیان اینکه آموزش‌های تخصصی برگزیدگان این جشنواره بعد از ماه مبارک رمضان به‌صورت تخصصی و مستمر انجام می‌شود، گفت: عدم انس آحاد جامعه با قرآن، مهمترین مسئله در کشور است و برگزاری این جشنواره تا حدودی این مسئله را در این شهرستان حل می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از فتوحات هم سنگران ما در جبهه قرآنیِ این شهرستان، اتفاق و همدلی فعالان قرآنی در این شهرستان است که می‌تواند برای سایر شهرستان‌ها الگو باشد.

بحرانی با بیان اینکه در این مراسم از نمایه‌های پویش ستاره‌های زمین و پرچم متبرک جلسات خانگی قرآن کریم رونمایی شد، گفت: این جشنواره با حمایت مادی و معنوی شورای عالی قرآن کریم شهرستان قیر و کارزین برای افزایش توانمندی و ارتقای سطح قرآنی قرآن‌آموزان شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha