تولیدات هنری پویش «ستاره‌های زمین» در شیراز رونمایی شد
کد خبر: 4129666
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

تولیدات هنری پویش «ستاره‌های زمین» در شیراز رونمایی شد

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان فارس از برگزاری نشست فعالان جلسات خانگی قرآن استان در دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: در این نشست از تولیدات هنری پویش «ستاره‌های زمین» رونمایی شد.

برنامه «ستاره‌های زمین»، دارالقرآن حرم شاهچراغ(ع)محمدصالح روزبه، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری نشست صمیمی فعالان جلسات خانگی قرآن با هدف تقویت این جلسات در دارالقرآن حرم شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: در این نشست از تولیدات هنری پویش «ستاره‌های زمین» رونمایی شد.

وی به تشریح پویش «ستاره‌های زمین» پرداخت و افزود: قرار است در این پویش همه خانواده‌ها در دید و بازدیدها و سر سفره افطار، به‌صورت جمعی سوره «قدر» بخوانند. این پویش یک جلسه خانگی و خانوادگی قرآن کریم است که در نهایت سادگی، همدلی، شیرینی، راحتی، آسانی و با صمیمیت برگزار می‌شود.

روزبه این پویش را متفاوت‌ترین برنامه شبکه قرآن در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: ایده اصلی این برنامه برگزاری یک جلسه قرآن خانگی و ایجاد تجربه زیستی شرکت در جلسه قرآن خانگی است. به این شرح که سوژه‌های اصلی برنامه خانواده‌های عادی هستند که تجربه جدی شرکت در جلسات قرآن خانگی را ندارند. در سوی دیگر توسط تیم برنامه‌ساز یک جلسه قرآن خانگی واقعی طراحی شده است.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان فارس بیان کرد: شرکت خانواده‌ها در این جلسه به‌عنوان نخستین تجربه جدی این جلسات، علاوه بر عینی‌سازی یک جلسه قرآن خانگی برای مخاطبان، ایجادکننده تجربه زیستی خوبی برای مهمانان برنامه می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه تلویزیونی ستاره‌های زمین در 30 قسمت در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۰ از شبکه‌ قرآن و معارف سیما پخش می‌شود، افزود: در این برنامه ما خانواده‌هایی که تجربه جدی برگزاری جلسه خانگی قرآن ندارند را دعوت کرده و در یک جلسه خانگی قرآن قرار می‌دهیم. این خانواده با کمک مربی و به‌صورت کاملا ساده و صمیمی با برگزاری یک جلسه خانگی قرآن آشنا شده و در ضمن برگزاری این جلسه نکات تفسیری تلاوت روخوانی و روانخوانی قرآنی را نیز آموزش می‌بینند. محور این برنامه پویش ستاره‌های زمین است که براساس آن خانواده‌های عادی جامعه تجربه برگزاری جلسه خانگی قرآن را خواهند داشت. 

روزبه اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در پویش ستاره‌های زمین می‌توانند عدد ۸ را به شماره ۳۰۰۰۵۷۵۸ بفرستند تا از هدایای ۱۱۴ سفر زیارتی خانوادگی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha