31 فعالیت‌ شاخص اتحادیه قرآنی یزد در سالی که گذشت
کد خبر: 4129971
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

31 فعالیت‌ شاخص اتحادیه قرآنی یزد در سالی که گذشت

سرفصل فعالیت‌های شاخص اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در سال 1401 ارائه می‌شود.

محمد شایق، قائم‌مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت یزدمحمد شایق، قائم‌مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت یزد در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به گزارشی از عملکرد، اقدامات و فعالیت‌های شاخص یکساله اتحادیه در سالی که گذشت، گفت: طی سال 1401، قریب به 31 اقدام پررنگ انجام شد.

وی ادامه داد: از آنجا که طلیعه سال 1401 با ماه مبارک رمضان همراه بود، برنامه‌ریزی جهت دیدار استاندار یزد با تمامی جامعه قرآنی استان و برگزاری مسابقه «قرآن صاعد ۲» با محوریت صحیفه‌سجادیه و برگزاری محافل انس با قرآن و جزء‌خوانی از جمله این برنامه‌ها بود.

شایق به اجرای طرح «4هزار شهید، 4هزار حافظ» در سطح استان اشاره کرد و افزود: ارائه طرح‌‌نامه تربیت «4 هزار شهید، 4 هزار حافظ» و تشکیل ۴ هزار جلسه خانگی قرآن به استانداری به منظور تأمین بودجه و رونمایی از این طرح با حضور استاندار یزد در جلسه شورای فرهنگ عمومی و تصویب این طرح در این شورا (در پنجم شهریور1401)، اعلام آمادگی 127 مؤسسه قرآنی در اجرای طرح و برگزاری جلسه هماهنگی و توجیه طرح با حضور همه اقشار قرآنی استان یزد از جمله مهمترین اقدامات اتحادیه در سال 1401 بود.

ثبت‌نام 350 نفر برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی

وی ادامه داد: در این راستا احکام اعضای ستاد طرح تربیت «4هزار شهید، 4هزار حافظ» با حضور استاندار یزد اعطا شد و از این طرح با حضور رئیس جمهور در استان رونمایی شد و در این زمینه دوره دانش‌افزایی مربیان با حضور بیش از 300 نفر در سطح استان برگزار شد.

شایق تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های شاخص اتحادیه می‌توان به ثبت‌نام قریب به 350 نفر از فعالان قرآنی استان یزد برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی، برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده اتحادیه قرآنی استان یزد در 24 تیرماه 1401، اشاره کرد.

قائم‌مقام اتحادیه قرآنی یزد به رونمایی سامانه مسابقات قرآنی «افق» با ساختاری جدید اشاره کرد و گفت: دیدار حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی یزد با احسان کریمی میبدی، مدیرکل صداوسیمای استان، صدور ۲۱ مدرک دوره تربیت معلم حفظ قرآن در یزد، بهره‌مندی مربیان قرآنی یزدی از اپلیکیشن شاد از دیگر اقدامات انجام شده در سالی که گذشت بود.

وی با اشاره به آغاز فصل دوم مسابقه «فهم نور» در وب اپلیکیشن «افق» با محوریت هر ماه یک سوره از قرآن، بیان کرد: از دیگر اقدمات شاخص می‌توان به نشست حجت‌الاسلام مطهریان، مدیرعامل اتحادیه با مسئولان سرپرستی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اعطای بیش از یک میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به جامعه قرآنی استان در سال 1401 و برگزاری دوره توانمندسازی مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآن عترت استان یزد به صورت متمرکز با سراسر کشور به صورت غیرحضوری اشاره کرد.

عضویت 90 مؤسسه قرآنی و بیش از 70 خانه قرآن در اتحادیه

شایق اضافه کرد: دیگر برنامه‌ها شامل برگزاری سیزدهمین همایش «قرآن، کتاب انقلاب» در یزد، نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه با سیداحمد عبودتیان، دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، برگزاری جلسه هیئت مدیره اتحادیه با حضور احسان عابدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد یزد و بازدید علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت ارشاد از اتحادیه قرآنی استان یزد و دریافت قول مساعد ایشان درحمایت از فعالیت‌های اتحادیه، است.

عضویت 750 نفر در صندوق قرض‌الحسنه اتحادیه

قائم مقام اتحادیه قرآنی یزد به برگزاری نشست جامعه قرآنی استان با حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهور در حاشیه سفر ایشان به یزد اشاره کرد و گفت: آغاز به ‌کار دفتر نمایندگی بیمه فعالان قرآنی در دفتر اتحادیه استان جهت ارائه بهتر خدمات به جامعه قرآنی یزد، برگزاری بیش از 26 جلسه هیئت مدیره در سال 1401، ارائه خدمات مشاوره‌ای مالیاتی به متقاضیان توسط حسابدار اتحادیه، عضویت 90 مؤسسه قرآنی و بیش از 70 خانه قرآن در اتحادیه قرآنی استان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته بود.

وی به عضویت 750 نفر در صندوق قرض‌الحسنه اتحادیه و ارائه خدمات غیر حضوری نوین بانکی به اعضای صندوق اشاره کرد و افزود: از دیگر اقدامات شاخص می‌توان به حضور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره در کمیته مصاحبه از متقاضیان تأسیس مؤسسه در سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجام امور مربوط به ثبت تغییرات مؤسسات، اساسنامه، انواع صورت‌جلسات، ثبت درخواست پلمپ دفاتر مالی موسسات در سامانه ثبت اسناد کشور اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha