تسهیل رفت و آمد به نمایشگاه قرآن و عترت فارس
کد خبر: 4131175
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

تسهیل رفت و آمد به نمایشگاه قرآن و عترت فارس

مدیرکل زیارتی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن و عترت این استان در شهرک گلستان گفت:‌ سرویس‌های رایگان از پایانه‌های اتوبوسرانی به مقصد نمایشگاه برای مردم در نظر گرفته می‌شود.

سیدمجتبی علوی، مدیرکل زیارتی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمجتبی علوی، مدیرکل زیارتی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، امروز، 14 فروردین در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام بهار قرآن گفت:‌ قطعاً امسال که آغاز آن با ماه رمضان و پایان آن با ماه رمضان است، سال خوبی خواهد بود و از برکات آن همه ما بهره خواهیم برد.

وی اظهار کرد: قطعاً اهمیت و ارزش و جایگاه قرآن و این کتاب آسمانی به گونه‌‌ای است که باید بهترین اقدامات را برای آن انجام دهیم لذا باید نمایشگاهی برپا کنیم که شأن و جایگاه این کتاب مقدس حفظ شود و به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

علوی با بیان اینکه از دو سه ماه قبل جلسات هماهنگی نمایشگاه قرآن و عترت در معاونت گردشگری استانداری فارس برگزار شده است، گفت:‌ در این جلسات یکسری موارد مصوب شد که به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل زیارتی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با تصریح اینکه نمایشگاه مذکور مستقیم تحت نظر استاندار و امام جمعه خواهد بود، افزود: بنا شده است که آموزش حج و زیارت و اربعین در نمایشگاه قرآن و عترت انجام شود.

وی برپایی جلسات جزءخوانی با حضور قاریان مطرح  کشوری با همکاری نهادهای مختلف را از جمله برنامه‌های این نمایشگاه عنوان کرد و گفت:‌ هر شب باید شب شعر و داستان قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت برای کودکان و نوجوانان برپا شود.

علوی با بیان اینکه همچنین به منظور تسهیل رفت و آمد مردم به نمایشگاه قرآن و عترت، بنا شده ست معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز سرویس‌های رایگان را در تمام پایانه‌ها در نظر بگیرد، گفت: همچنین از پزشکان جهادی نیز درخواست شده است تا ویزیت رایگان در این نمایشگاه انجام شود.

مدیرکل زیارتی استانداری فارس با تصریح اینکه همچنین در یک روز میز خدمت برای استاندار و برخی از مدیران ارشد استان در این نمایشگاه برگزار خواهد شد، گفت: بنا شده است تا اتاق اصناف هر روز افطاری ساده را در نمایشگاه توزیع کند.

وی اظهار کرد: همچنین بناست تا قرآن‌های نفیس انتشارات نویدگویی نیز در این نمایشگاه برپا شود علاوه بر این‌ها کارگاه آموزشی کتیبه‌های قرآنی هم در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

علوی با تأکید بر اینکه باید جایگاه رفیع سومین حرم اهل بیت(ع) را به صورت بین‌المللی و جهانی تبلیغ کنیم، گفت: همچنین باید یکسری غرفه‌ها هم برای این کار در اختیار حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha