منتخبان جشنواره عکس شهدای گمنام در لرستان تجلیل شدند
کد خبر: 4133437
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

منتخبان جشنواره عکس شهدای گمنام در لرستان تجلیل شدند

منتخبان جشنواره استانی عکس شهدای گمنام با عنوان «روی شانه‌های شهر» معرفی و از آنان تجلیل شد.

اختتامیه جشنواره عکس شهدای گمنامبه گزارش ایکنا از لرستان، در گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی عکس شهدای  گمنام با عنوان «روی شانه‌های شهر» سه‌شنبه‌،‌ ۲۲ فروردین‌ماه با حضور جمعی از مسئولان  و مدیران دستگاه‌های اجرایی و هنرمندان استان در تالار ماه حوزه هنری لرستان  برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.

بنابر اعلام هیات داوران این جشنواره در بخش حرفه‌ای  علی وحیدپور رتبه اول، عزیز بابانژاد رتبه دوم و فریبا طرحانی رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش مردمی (عکاسی با موبایل) نیز اسما دولتشاه، الناز صالحی و میلاد سلیمی به ترتیب اول تا سوم شدند.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در آیین اختتامیه این جشنواره، گفت: چنانچه عکاسی و هنر مبنایی نداشته باشد با تلنگری از بین می‌رود و در شرایط کنونی نیز مبنای فعالیت‌های هنری باید شب قدر، وجود امام زمان(ع)، شهدا، ایران اسلامی، ملیت، مکتب و آیین اسلام باشد.

وی افزود: همچنین باید فعالیت‌های هنری مبنادار را در خدمت دین و آیین قرار داد چراکه جنگ امروز، جنگ روایت‌ها است و افرادی که روایت درستی با توجه به مبنا و معنا دارند برنده میدان هستند.

لازم به ذکر است؛ در مدت اعلام فراخوان در مجموع یک هزار و ۱۹۲ عکس از تعداد ۱۴۳ عکاس در دو بخش حرفه‌ای (دوربین عکاسی) و بخش مردمی (تلفن همراه) در قالب موضوعات  آییین تشییع و خاکسپاری  شهدای  گمنام در استان لرستان و مقبره  شهدا ی  گمنام د سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

انتهای پیام
captcha