هدایت دانش‌آموزان به مساجد با قوت در فارس دنبال می‌شود
کد خبر: 4138481
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

هدایت دانش‌آموزان به مساجد با قوت در فارس دنبال می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با معلمان به‌مناسبت روز معلم اظهار کرد:‌ معظم‌له در این دیدار بر هدایت دانش‌آموزان به مکان‌های با برکت همانند مساجد، بقاع متبرکه و... تأکید کردند و این مسئله را به یاری خدا با قوت در استان فارس و سطح مدارس دنبال خواهیم کرد. 

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس امروز، ۱۴ اردیبهشت ماه در اجلاس استانی نماز دانش‌آموزی ضمن قدردانی از دانش‌آموزان، اولیا، آموزگاران و مدیران مدارس برای برافراشتن پرچم اقامه نماز طی سال تحصیلی، گفت: همه اقدامات انجام شده برای حضور دانش‌آموزان در نماز است.

وی به اهمیت نقش خانواده‌ها در این عرصه اشاره کرد و افزود: اگر خانواده‌ها در تعالی و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در کنار آموزش و پرورش نباشند، نمی‌توان به سر منزل مقصود رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از برگزاری اجلاسیه کشوری نماز دانش‌آموزی در روز پنج‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در شهر شیراز خبر داد و افزود: به برکت نماز و این اجلاسیه، مانور جذب ۲۸ هزار نیرو کشور در حوزه آموزش ابتدایی مهر ماه در فارس اجرایی خواهد شد.

عسکری بر معرفی اجلاسیه دانش‌آموزی نماز در تمامی ساختار اداری و تبیین ابلاغ سیاست‌ها تأکید کرد و اضافه کرد: برخی از شهرستان‌ها در در حوزه هویت‌سازی افتخارآفرینی کردند اما راه زیادی تا رسیدن به مقصد نهایی داریم.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با معلمان به‌مناسبت روز معلم اظهار کرد:‌ معظم‌له در دیدار با معلمان بر هدایت دانش‌آموزان به مکان‌های با برکت همانند مساجد، بقاع متبرکه و... تأکید کردند و این مسئله را به یاری خدا با قوت در استان فارس و سطح مدارس دنبال خواهیم کرد. 

عسکری با بیان اینکه مأمور به اقامه نماز در مدارس هستیم، افزود: کار باید به دانش‌آموز سپرده شود بنابرین باید باور کنیم که برای این مسیر سنگین، راه سخت اما شیرین وجود دارد لذا مدیران مدارس از همه ظرفیت‌ها برای اشاعه فرهنگ والای نماز استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، انتصاب مدیران مدارس در سال تحصیلی جدید را منوط به عمل سیاست‌های موجود آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: مسئله اساسی انتصاب و یا ابقا مدیران مدارس بدون رویکرد سیاسی است لذا شرط انتصاب مدیران عمل به سیاست‌های موجود آموزش و پرورش خواهد بود.

انتهای پیام
captcha