بازتولید علوم تخصصی انسانی از منظر اسلام زمینه‌ساز تمدن اسلامی است
کد خبر: 4140242
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
علی عباسی:

بازتولید علوم تخصصی انسانی از منظر اسلام زمینه‌ساز تمدن اسلامی است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: بازتولید بسیاری ازعلوم تخصصی انسانی از دیدگاه اسلامی زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است.

علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در دیدار جمعی از مهمانان عرب‌زبان کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی در سخنانی ضمن خوشامدگویی به معرفی جامعةالمصطفی العالمیه پرداخت و اظهار کرد: المصطفی میزبان طلاب و دانش‌پژوهان از مذاهب مختلف اسلامی است که در واحد‌های مختلف داخل و خارج از کشور المصطفی از جمله نمایندگی گلستان، در کنار یکدیگر مشغول به تحصیل هستند و خوشبختانه هیچ اختلافی نیز میان آنان وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما علاقه‌مند هستیم این راهبرد در سایر مراکز علمی اسلامی نیز وجود داشته باشد و به منظور تحقق این هدف، ضروری است الگوی دوستی و برادری جامعةالمصطفی بیش از گذشته در جهان معرفی شود.

رئیس المصطفی با اشاره به تحصیل طلاب بیش از ۱۳۰ ملیت مختلف در این مرکز آموزشی بین‌المللی افزود: رشته‌های جامعةالمصطفی در سه حوزه دانشی علوم اسلامی، علوم انسانی با دیدگاه اسلامی و زبان وفرهنگ شناسی ارائه می‌شود. جامعةالمصطفی در بسیاری از رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی در این سه حوزه پیشگام است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه بازتولید بسیاری از علوم تخصصی انسانی از دیدگاه اسلامی را زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و تصریح کرد: علوم انسانی در حقیقت علوم تمدنی است و به همین جهت تولید علوم انسانی از دیدگاه اسلامی از پیش‌شرط‌های اساسی تمدن اسلامی به شمار می‌آید. المصطفی بسیاری از رشته‌های علوم انسانی را با نگاه اسلامی بازتولید کرده و در واحد‌های خود ارائه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به ارائه بیش از ۱۶۰ رشته و گرایش علمی توسط جامعةالمصطفی، اظهارکرد: المصطفی در کنار آموزش‌های حضوری، امکان تحصیل در دانشگاه مجازی را برای هزاران نفر از دانش‌پژوهان خود فراهم آورده و موسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی نیز سالانه میزبان شمار زیادی از اساتید و پژوهشگران علاقه‌مند به علوم و معارف اسلامی است.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن تقدیراز حضور مهمانان عرب‌زبان در پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، اظهار امیدواری کرد این حضور زمینه‌ساز گسترش ارتباطات علمی و فرهنگی دوجانبه شود.

انتهای پیام
captcha