رشته‌های علمی المصطفی براساس نیاز‌های کشورها طراحی می‌شوند
کد خبر: 4140680
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

رشته‌های علمی المصطفی براساس نیاز‌های کشورها طراحی می‌شوند

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: رشته‌های علمی و آموزشی المصطفی ناظر به نیاز‌های سرزمینی کشور‌ها و حوزه‌های بومی نمایندگی‌های المصطفی در خارج از کشور است.

علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه عصر امروز، ۲۳ اردیبهشت در دیدار سفیر کشورمان در غنا ضمن خوشامدگویی به معرفی جامعةالمصطفی العالمیه و تشریح فعالیت‌های علمی و فرهنگی این دانشگاه بین‌المللی پرداخت.

وی اظهار کرد: المصطفی را می‌توان بخش بین‌المللی حوزه‌های علمیه برشمرد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با اشتیاق روزافزون غیرایرانیان شکل گرفته است.

وی به فرایند‌های توسعه جامعةالمصطفی از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: این نهاد علمی و آموزشی بین‌المللی از تلفیق دو مجموعه مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور ایجاد شده و رشته‌ها و مدارک علمی این مرکز مورد تأیید وزارت علوم است.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، اهمیت اعتبار مدارک علمی جامعةالمصطفی در گستره جهانی را مورد توجه قرار داد و افزود: براساس طرح تحول آموزشی، با توسعه رشته‌ها برآنیم تا ۴۰۰ رشته/ مقطع را در حوزه‌های دانشی «علوم اسلامی»، «علوم انسانی» و «زبان و فرهنگ‌شناسی» با همه گرایش‌ها و زیرشاخه‌های متعدد به‌عنوان برجسته‌ترین حوزه‌های دانشی جامعةالمصطفی اجرایی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه زبان و ادبیات فارسی را از دیگر فعالیت‌های منحصر به‌فرد المصطفی توصیف کرد و گفت: دانش‌پژوهان پس از گذراندن دوره‌های فشرده زبانی، وارد رشته‌های تخصصی حوزه‌های دانشی المصطفی می‌شوند. در سایه‌سار فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی، چند صد هزار نفر از غیرایرانیان با زبان و ادبیات فارسی آشنا شده‌اند.

حجت‌الاسلام عباسی بر اهمیت توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مهارت‌آموزی و توانمندسازی‌های تخصصی اشاره و تصریح کرد: جامعةالمصطفی در قالب مؤسسه بیان به عنوان مجموعه ارائه‌دهنده دانش‌های مهارتی، بسته‌های آموزشی متعددی برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های تخصصی دانش‌پژوهان راه‌اندازی کرده است.

وی، همچنین از آمادگی جامعةالمصطفی العالمیه برای توسعه همکاری‌های علمی و دانشی با مراکز علمی کشور غنا خبر داد.

در ادامه نیز، بیژن گرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آکرا ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، خدمات علمی و فرهنگی جامعةالمصطفی را در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و شایسته تقدیر دانست و از آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در غنا برای افزایش همکاری‌های دوجانبه خبر داد.

انتهای پیام
captcha