دعوت آستان عباسی برای حضور اندیشمندان ایرانی در همایش فرهنگی کربلا
کد خبر: 4141770
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

دعوت آستان عباسی برای حضور اندیشمندان ایرانی در همایش فرهنگی کربلا

هیئتی از آستان مقدس عباسی در دیدار با دست‌اندرکاران مؤسسات دینی و علمی ایران، خواستار حضور صاحب‌نظران ایرانی در همایش احیای میراث اسلامی در کربلای معلی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الکفیل، هیئت اعزامی از سوی معاونت معارف اسلامی و انسانی آستان مقدس عباسی از متخصصان ایرانی در موضوع میراث اسلامی دعوت کرد تا در همایش نهضت علمی کربلا در قرن دهم هجری شرکت کنند.

این امر در جریان سفر هیئتی از مرکز میراث اسلامی کربلای این آستان به جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتباط با شخصیت‌های علمی و نهادهای علمی و دینی صورت گرفت. 

این بازدید با هدف دعوت از کارشناسان و اندیشمندان ایرانی برای شرکت در همایشی که این مرکز در آبان ماه سال جاری با شعار میراث ما هویت ماست (تُراثُنا هويَّتُنا) برگزار می‌کند صورت گرفت. در این همایش همچنین شرکت‌کنندگان با فعالیت‌ها، دستاوردها و نشریات معاونت معارف آستان عباسی آشنا خواهند شد.

این هیئت از مراکز علمی چندین شهر کشورمان  بازدید و با محققان و نویسندگان ایرانی دیدار کرد. در این دیدارها مسئولان مؤسسات و مراکز علمی کشورمان، تمایل خود را برای همکاری با آستان عباسی در زمینه‌های مختلف احیای میراث اسلامی اعلام کردند.

مرکز میراث کربلا در سال 2013 میلادی تأسیس شد و با برخورداری از حمایت مالی و معنوی از سوی مدیریت کل آستان مقدس عباسی در زمینه تحقیق و تألیف آثار و معرفی میراث اسلامی از طریق متخصصان و دانشگاهیان فعال در این زمینه و برگزاری نشست‌ها و چاپ مجلات مختلف به آشنایی جامعه با میراث غنی اسلامی کمک شایانی کرده است.

هدف از تأسیس این مرکز حفظ میراث شهر مقدس کربلا و همچنین ایجاد یک مرجع اطلاعاتی در مورد گذشته و حال شهر مقدس کربلا است تا ارتباط پژوهشگران و دانشجویان با پیشینه تاریخی و علمی این شهر حفظ شود.

این مرکز در راستای حفظ میراث تاریخی این شهر به عنوان یکی از شهرهای تاریخی، به جمع‌آوری، طبقه‌بندی و مطالعه هر آنچه که مربوط به میراث شهر مقدس کربلا اعم از اسناد، تصاویر و آثار فکری است می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha