مهمترین برنامه در برابر جنگ ترکیبی دشمن گسترش فرهنگ قرآن است
کد خبر: 4143573
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
محمدمهدی اسماعیلی:

مهمترین برنامه در برابر جنگ ترکیبی دشمن گسترش فرهنگ قرآن است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم‌ترین برنامه در برابر جنگ ترکیبی دشمن را گسترش فرهنگ قرآن دانست و بر تولید فیلم‌های قرآنی و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برای تقویت این مهم تأکید کرد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشادبه گزارش ایکنا از همدان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، پنجم خردادماه در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی ملایر، اظهار کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریتی مهم و محوری برای خود تعریف کرده‌ایم، هدف اصلی این وزارت‌خانه در دولت عبور از مرحله سوم یعنی دولت اسلامی و رسیدن به جامعه اسلامی است.

وی جامعه اسلامی را جامعه‌ای دانست که در آن زیست مؤمنانه شیوع حداکثری پیدا کند و گفت: جامعه ایمانی و اسلامی که مقدمه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است باید جامعه‌ای پیشرو و عامل باشد.

اسماعیلی افزود: نگاه ما در دولت این است که فرهنگ زیربنای این تحول رو به جلو است. من با قوت در این سنگر قرار گرفتم و معتقدم مهمترین جایگاه اعمال پیشبرد و پیشرفت آرمان‌های انقلاب اسلامی همین حوزه فرهنگ و ارشاد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغ برنامه‌ای روشن برای سال ۱۴۰۲ به همه بخش‌های حاکمیتی کشور از جمله ائمه جمعه شهرها و استانداران خبر داد و گفت: تحولات مهمی در نظام بودجه فرهنگ ایجاد کردیم.

اسماعیلی با تأکید براینکه اگر می‌خواهیم فرهنگ ترقی پیدا کند باید آن را از نگاه درجه دومی خارج کنیم، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فرهنگ مثل هوا است، چیزی است که همه باید در همه جهت‌گیری‌ها به آن پایبند باشند.

وی با اشاره به تأثیر فرهنگ یک کشور بر رشد اقتصادی آن کشور، گفت: ما با نگاه اندیشه فرهنگی برآمده از مکتب انقلابی می‌توانیم تغییرات را در حوزه اقتصاد و دیگر حوزه‌ها ایجاد کنیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: با اتکا به اندیشه امام راحل، معتقد به دیوارکشی در مقابل علم و فناوری جدید نیستیم، در حساس‌ترین حوزه یعنی حوزه نرم‌افزاری جبهه انقلاب اسلامی، مشغول بازسازی و ارتقا این وضعیت هستیم، در این راه نیازمند همراهی مردم و فعالان فرهنگی هستیم.

اسماعیلی از برگزاری یک المپیاد بزرگ هنری در کشور در تابستان امسال خبر داد و افزود: در همه استان‌ها در حوزه قرآن صدها عملیات فرهنگی مشترک انجام شده است. در حوزه قرآنی فعالیت‌های متنوع در کشور ایجاد کردیم، بنای ما ایجاد تعامل و برآوردن چهره‌های جدید در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران را یکی از موفقیت‌های این وزارت‌خانه دانست و افزود: با تحول خوب بودجه، امسال شاهد شکوفایی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر را از شهرستان‌های پیشگام در عرصه فرهنگ و هنر دانست و مطرح کرد: برای فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان پیشنهادات خوبی مطرح شد و ما نیز آماده حمایت همه جانبه از همه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در این شهرستان هستیم. ما نسبت به ملایر حس عاطفی ویژه داریم و از هر طرح فرهنگی در ملایر حمایت می‌کنیم.

وی از برگزاری محافل قرآنی در سازمان سینمایی خبر داد و گفت: در مساجد بزرگ تهران و شهرستان‌ها جلسات قرآنی پرشمار مردمی با حضور قاریان برجسته آغاز می‌شود. 

اسماعیلی مهمترین برنامه در برابر جنگ ترکیبی دشمن را گسترش فرهنگ قرآن دانست و بر تولید فیلم‌های قرآنی و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برای تقویت این مهم تأکید کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha