ابعاد شخصیتی علامه بهابادی به جامعه معرفی شود
کد خبر: 4143996
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵

ابعاد شخصیتی علامه بهابادی به جامعه معرفی شود

رئیس دانشگاه آزاد یزد با بیان اینکه ابعاد شخصیتی علامه ملاعبدالله بهابادی باید به جامعه معرفی شود، گفت: برگزاری پیش‌نشست‌های نخبگانی و کرسی‌های تخصصی در شناساندن این عالم برجسته نقش مؤثری دارد.

محمدرضا دهقانی، دانشگاه آزاد اسلامی یزدبه گزارش ایکنا به نقل از دبیرخانه کنگره علامه بهابادی، محمدرضا دهقانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، ششم خردادماه در دیدار اعضای کنگره بین‌المللی علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی، با تأکید بر معرفی ابعاد شخصیتی این عالم بزرگوار گفت: برگزاری پیش نشست‌های نخبگانی و کرسی‌های تخصصی در شناساندن این عالم برجسته نقش مؤثری دارد.

وی ادامه داد: در قدم اول به منظور انتقال اطلاعات و تبیین شخصیت علامه بهابادی و معرفی این عالم وارسته باید در جمع اساتید و دانشجویان به تبیین ابعاد ناشناخته علامه پرداخته شود و یا در یک نشست مشترک این مهم محقق شود.

دهقانی در خصوص حمایت از پایان نامه‌ها و مقالات اظهار کرد: آثاری از علامه که هنوز احیا نشده و احتیاج به اعتبارسنجی و تصحیح ندارند، پس از تأیید کمیته نسخه‌شناسی در دسترس اساتید و دانشجویان قرار گیرد، بدیهی است احیای آثار علامه باعث ترویج شناخت بیشتر نسبت به  ابعاد علمی علامه خواهد شد. لازمه این کار وجود یک دبیرخانه ثابت در سطح استان یزد است که بتواند با کتابخانه‌هایی مثل آستان قدس، کتابخانه ملی، کتابخانه یزد رصد تعامل بیشتری داشته باشند و این بدان معناست که اعتباربخشی و فزونی غنا به این کنگره از اهم رئوس این دبیرخانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه‌های حرفه‌ای می‌تواند اهمیت و ضرورت توجه به این موضوع را ارتقا دهد، ورود حوزه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، سیاسی، تاریخ، ادبیات، جامعه‌شناسی را از عوامل تأثیرگذار و راهبردی برای اعتبارسنجی کنگره برشمرد.

دهقانی پیشنهاد کرد: با توجه به زادگاه ملاعبدالله در بهاباد همایشی نیز با حضور عموم مردم و میزبانی دانشگاه و حوزه برگزار شود تا جایگاه و منزلت واقعی علامه تبیین و شهرستان بهاباد نیز بیشتر مورد توجه و عنایت قرار گیرد. همچنین درگیر کردن هنرمندان و نویسندگان و اندیشمندان حوزه‌های مختلف در این کنگره ضروری است.

نوید نصیرزاده، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد یزد نیز در این نشست، بهره‌گیری و استفاده از فضا و امکانات موجود  دانشگاه آزاد برای این کنگره را امری اجابت شده دانست و با هر گونه پشتیبانی از این کنگره موافقت کرد و زیر ساخت‌ها و نرم افزارهای دانشگاه برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پیش نشست‌های مناسب و در حد قابل قبول دانست و آمادگی خود را برای ثبت کنگره در isc  اعلام كرد.

نصیری‌زاده افزود: شخصیتی با این همه ابعاد نیاز به کمیته علمی قوی و پرتوان دارد تا بتواند از ظرفیت علمی سراسر کشور و حتی از چهره‌های بین‌المللی نیز استفاده کند. برای محور قرار دادن یک دانشگاه در بحث اجرا لازم است با دقت بررسی شود که ظرفیت و توانایی‌هایی کدام دانشگاه بیشتر است تا در مسیر صحیح، امور اجرایی کنگره را به پیش برد. 

انتهای پیام
captcha