مؤسسه علامه ملاعبدالله بهابادی تأسیس شود
کد خبر: 4163302
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

مؤسسه علامه ملاعبدالله بهابادی تأسیس شود

دبیر علمی کنگره علامه ملاعبدالله بهابادی در دیدار اعضای هیأت این کنگره با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: مؤسسه علمی فرهنگی علامه ملاعبدالله بهابادی تأسیس و در جوار بقعه علامه در بهاباد ساخته شود.

دیدار اعضای کنگره علامه ملاعبدالله بهابادی با وزیر ارشادبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی کنگره علامه بهابادی، اعضای هیأت علمی و اجرایی کنگره بین‌المللی علامه بهابادی با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

حسن عبدی‌پور، دبیر علمی کنگره علامه بهابادی در این نشست با اشاره به درخواست‌های دبیرخانه، بر تخصیص سهمیه 100 بند کاغذ جهت چاپ موسوعه علامه بهابادی یزدی و آثار درباره ایشان تأکید کرد و گفت: در تقویم ملی کشور روز ششم شهریور به نام روز منطق و بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی ثبت گردد.

 تأسیس مؤسسه علمی فرهنگی علامه ملاعبدالله بهابادی و احداث در جوار بقعه علامه در بهاباد، تعیین جایزه سالانه یا دوسالانه منطق تحت عنوان جشنواره بین‌المللی حکیم بهابادی، برگزاری جشنواره کتابخوانی علامه و ثبت بین‌المللی کتاب حاشیه منطق علامه ملاعبدالله بهبادی در یونسکو از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست اقدامات انجام شده را بسیار خوب ارزیابی کرد و در مورد علامه گفت: وی یک انسان منطقی و فلسفی بوده و به عنوان استاد شیخ بهایی و ... دارای اهمیت بسیار زیادی است. باید آثار فکری و اندیشه ایشان را احیا کنیم. اگر آثاری از ایشان در ترکیه باقی مانده است، با وزارت فرهنگ ترکیه تفاهم‌نامه همکاری داریم و برای دبیرخانه تهیه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت از برگزاری کنگره این شخصیت اندیشمند و از مفاخر جهان اسلام وظیفه ما بوده و حمایت همه جانبه خواهیم داشت، در زمینه درخواست‌ها اظهار کرد: برای روز منطق و بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی در تقویم رسمی کشور باید در شورای فرهنگ عمومی کشور طرح و مصوب شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برای تأسیس مؤسسه علمی فرهنگی نیز همکاری لازم را خواهیم داشت بیان کرد: این موضوع در صورت جلسه گنجانده شود تا اقدامات لازم به عمل آید. در زمینه جایزه روز منطق نیز برای تداوم کار و توسعه علم منطق اقدامی ضروری است.

انتهای پیام
captcha