بهره‌مندی از محتوای مسابقات قرآن دانش‌آموزی در کتب درسی
کد خبر: 4144541
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
در گفت‌وگو با ایکنا تأکید شد؛

بهره‌مندی از محتوای مسابقات قرآن دانش‌آموزی در کتب درسی

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد جدید ما در مسابقات به این شکل بوده است که از محتوای مسابقات دانش‌آموزی در کتب درسی نیز استفاده کنیم، به این دلیل که فرهنگیانی که در هر رشته‌ای مشغول هستند بتوانند کمک‌کننده دانش‌آموزان در این مسابقات باشند.

غلامرضا محبوبی‌فر، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورشغلامرضا محبوبی‌فر، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در حاشیه برگزاری هشتمین دوره مسابقات مقدماتی قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور به صورت مجازی در مشهد در روزهای هفتم و هشتم خردادماه برگزار شد.

وی افزود: در طول فرایند این مسابقات از مرحله منطقه تا کشوری  ۱۱۰ هزار فرهنگی در سراسر کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند و اکنون که در  مرحله مقدماتی کشوری هستیم، نمایندگان استان‌ها در کلیه رشته‌ها در دو بخش خواهران و برادران به صورت غیر حضوری به رقابت می‌پردازند و به امید الهی در پایان خردادماه سال جاری مرحله نهایی کشوری به صورت حضوری در مشهد و در جوار حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

رئیس قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هدف از برگزاری مسابقات فرهنگیان ضمن شناسایی استعدادهای قرآنی همکاران محترم فرهنگی، توانمندسازی آنان و در نهایت تعمیم فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز به دانش‌آموزان است.

محبوبی‌فر با بیان اینکه این مسابقات به واسطه اینکه فرهنگیان علاقه‌مند در رشته‌های قرآنی، احکام، نماز و نهج‌البلاغه، بتوانند تجربیات خود را به دانش‌آموزان منتقل کنند، ادامه داد: خوشبختانه امسال این مسابقات نیز همانند سال‌های گذشته در مشهد برگزار شد و تا به امروز روند خوبی طی کرده است و امیدواریم که در پایان نیز شاهد نتایج چشمگیری در این دوره از مسابقات باشیم.

وی با اشاره به سیاست‌های حوزه وزارت آموزش و پرورش برای فعالیت‌های فرهنگیان، تصریح کرد: سیاست‌های کلی وزارت برای مسابقات قرآن، عترت و نماز به نوعی جذب و مشارکت حداکثری فرهنگیان در این فعالیت‌هاست. بر همین اساس شرایطی را فراهم آورده‌ایم تا فرهنگیان بتوانند هرچه بهتر و بیشتر در این مسابقات حضور پیدا کنند تا با مشارکت‌های خود نیز در مسابقات دانش‌آموزی مؤثر واقع شوند.

محبوبی‌فر بیان کرد: رویکرد جدید ما در مسابقات به این شکل بوده است که از محتوای مسابقات دانش‌آموزی در کتب درسی نیز استفاده کنیم. دلیل این کار این است که فرهنگیان در هر رشته‌ای که هستند بتوانند هدایت‌گر و کمک‌کننده دانش‌آموزان در مسابقات قرآن، عترت و نماز باشند.

وی افزود: امسال هم حتی قانونی را قرار دادیم، مبنی بر اینکه همکاران فرهنگی اگر چنانچه صاحب کسب رتبه اول می‌شوند تا پنج سال نتوانند در این مسابقات شرکت کنند تا این کار هم انگیزه‌ای برای افرادی که رتبه‌های پایین‌تری کسب کرده‌اند باشد و هم انگیزه‌ای برای سایر افراد باشد تا مشارکت بیشتری در این مسابقات داشته باشند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدوارم با این برنامه‌ها و مسابقاتی که به‌عنوان ویترین فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز محسوب می‌شود، شاهد انگیزه مشارکت بیش از پیش فرهنگیان در حوزه فعالیت‌های قرآنی باشیم.

گفتنی است، مرحله نهایی مسابقات فرهنگیان در همه رشته‌های حفظ و قرائت قرآن، نهج‌البلاغه، روش تدریس و احکام در دو بخش آقایان و بانوان به‌صورت حضوری در  30 و 31 خردادماه و اول تیرماه، به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha