نشست مطالعاتی «امام مهربانی» در دورود برگزار شد
کد خبر: 4144589
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

نشست مطالعاتی «امام مهربانی» در دورود برگزار شد

نشست مطالعاتی «امام مهربانی» با محوریت تحلیل و بررسی کتاب «آبی‌ها»، اثر سعید تشکری از مجموعه منابع مطالعاتی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور نویسندگان و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات داستانی در شهرستان دورود برگزار شد.

نشست مطالعاتی «امام مهربانی»به گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، همزمان با دهه کرامت و به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دورود، نشست مطالعاتی «امام مهربانی» با محوریت تحلیل و بررسی کتاب «آبی‌ها»، اثر سعید تشکری از مجموعه منابع مطالعاتی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور نویسندگان و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات داستانی در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست که دوشنبه، هشتم خردادماه برگزار شد، رضا مختارپور، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دورود هدف از برگزاری نشست را تبیین و معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی با محوریت تحلیل و بررسی یکی از آثار موفق نگاشته در این زمینه برای مخاطبان دانست و افزود: کتاب و کتابخوانی، راهی مطمئن و در عین حال، آسان برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان با سیره منور رضوی است.

وی ادامه داد: جشنواره رضوی یکی از برنامه‌های موفق فرهنگی بوده که هر ساله توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود و انتظار می‌رود با مشارکت گسترده و حداکثری علاقه‌مندان در بخش‌های مختلف جشنواره، حق واقعی مطلب در این دوره از جشنواره نیز همانند ادوار گذشته ادا شود.

کوروش رشنو، رئیس انجمن داستان هزار و یک شب شهرستان دورود نیز از سعید تشکری به‌عنوان یکی از نویسندگان متعهد و صاحب سبک در حوزه ادبیات داستانی، به‌ویژه ادبیات مذهبی یاد کرد و گفت:  تشکری در اغلب آثار خود تلاش کرده تا با بهره‌گیری از اصول داستان‌نویسی، ذهن خوانندگان خود را با مضامین ناب مذهبی پیوند زند.

این نویسنده لرستانی افزود: فعالیت ادبی نویسندگانی همچون تشکری در پر کردن فقدان آثار ادبی فاخر در حوزه ادبیات مذهبی بسیار ارزشمند بوده و گرچه دست تقدیر این نویسنده متعهد را از ساحت ادبیات ارزشی ما جدا کرد، اما بی‌شک آثار ایشان می‌تواند برای سالیان سال مورد رجوع علاقه‌مندان به این حوزه قرار گیرد.

رشنو در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گریز به محتوای رمان‌ها، مهم‌ترین ویژگی محتوایی آن را در تصویری دانست که نویسنده از مراحل مختلف سیر و سلوک شخصیت اصلی داستان در راه خدمت و عرض ارادت به امام هشتم برای خواننده ترسیم می‌کند و نویسنده با نثر موزون و ظرافت خاصی توانسته این مهم را تا حدود زیادی محقق کند.

در ادامه برنامه، هر یک از اعضا، به بیان دیدگاه‌های خود در مورد رمان «آبی‌ها» به‌صورت مفصل پرداخته و از عموم مردم دورود جهت شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کردند.

انتهای پیام
captcha