آمریکا صلاحیت مدعی حقوق بشر بودن را در سطح جهان ندارد
کد خبر: 4144651
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کاظم غریب‌آبادی:

آمریکا صلاحیت مدعی حقوق بشر بودن را در سطح جهان ندارد

رئیس ستاد مرکزی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی با اشاره به جنایات حقوق بشری آمریکا نسبت به مردم آمریکا، مردم جهان و ملت ایران در تمامی حوزه‌ها گفت: نمی‌توان کشور دیگری را مثال زد که بالاتر از آمریکا در زمینه جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و نقض حقوق مردم نقش‌آفرینی کرده باشد و از سوی دیگر وقیحانه مدعی حقوق بشر باشد، لذا آمریکا به هیچ وجه ذی‌صلاح نیست که مدعی حقوق بشر باشد.

جلسه هم‌اندیشی ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین جلسه هم‌اندیشی ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت شهدای هفتم تیر، صبح امروز، سه‌شنبه 9 خرداد، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

کاظم غریب‌آبادی، رئیس ستاد مرکزی این هفته، با گرامیداشت سالگرد 14 و 15 خرداد گفت: نباید از اندیشه امام خمینی(ره) درباره آمریکا غافل شد و امیدوارم در برنامه‌های خود نسبت به افشای حقوق بشری آمریکایی اندیشه‌ها و رهنمودهای امام(ره) را مد نظر قرار دهیم.

جامع نگری در افشای حقوق بشر آمریکایی

وی با بیان اینکه در زمینه مسئله نقض حقوق بشر توسط آمریکا باید جامع‌نگر باشیم و نقض حقوق بشر را به چند حوزه محدود نکنیم، گفت: در همه حوزه‌های حقوق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مدنی و در سه سطح خود مردم آمریکا، ملت‌های جهان و مردم ایران باید نقض حقوق بشر را توسط آمریکا مورد بررسی قرار دهیم.

غریب‌آبادی اظهار کرد: آمریکا در داخل کشور خود حقوق سیاه‌پوستان، رنگین‌پوستان، زنان، کودکان، زندانیان و ... را کاملا نقض می‌کند. آمریکا دارای بالاترین آمار زندانی در سطح جهان است و سالانه حدود 4 هزار نفر در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند. همچنین میزان قتل سیاه‌پوستان از سوی پلیس آمریکا بیداد می‌کند و در هیچ کشوری مانند آمریکا مردم توسط پلیس کشته نمی‌شوند و حق حیات به راحتی با اسلحه‌هایی که در دست خود مردم است سلب می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: به واقع در این جامعه حق حیات، حقوق مهاجران، رنگین‌پوستان و زندانیان محترم شمرده نمی‌شود  اما آمریکا از خودش یک الگوی حقوق بشری تولید کرده که حتما باید افشا شود و مصادیق این نقض بیان شود و کسی هم جز جمهوری اسلامی نیز پیدا نمی‌شود که این مسئله را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه این مسئولیت برای جمهوری اسلامی صرفا یک مسئله سیاسی نیست، گفت: این برای ما براساس اعتقادات دینی و مبانی حقوق بشر یک تکلیف است و حتی اگر در داخل کشور نیز دستگاه یا نهادی بخواهد حقوق مردم را نقض کند حاکمیت کاملا با آن مخالف است.

ابعاد بین‌المللی نقض حقوق بشر توسط آمریکا

غریب‌آبادی درباره نقض حقوق بشر توسط آمریکا در عرصه بین‌المللی گفت: آمریکایی‌ها از زمان پیدایش و تأسیس در حق مردمان جهان جرم و جنایت انجام دادند؛ نزدیک به یک تا دو میلیون نفر از آفریقایی‌تباران را در مسیر انتقال به آمریکا به خاطر بیماری به دریا ریختند، در جنگ ویتنام 4 میلیون ویتنامی را کشتند یا در عراق طبق آمار خود آمریکایی‌ها حدود 500 هزار نفر  کودک زیر 18 سال در اثر تحریم‌های آمریکا جان خود  را از دست دادند.

رئیس ستاد مرکزی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی با اشاره به حمایت‌های گسترده آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا در جنابات این رژیم علیه مردم فلسطین نقش و مسئولیت مستقیم دارد؛ این موارد تنها نمونه‌هایی از جنایات آمریکا در حق بشریت است و نمی‌توان کشور دیگری را مثال زد که بالاتر از آمریکا در زمینه جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و نقض حقوق مردم نقش‌آفرینی کرده باشد و از سوی دیگر وقیحانه مدعی حقوق بشر باشد. لذا آمریکا به هیچ وجه ذی‌صلاح نیست که مدعی حقوق بشر باشد.

لزوم نگاه جهانی در افشای جنایات حقوق بشری آمریکا 

وی با اشاره به مسئولیت بسیار سنگین مسئولان و نهادهای مختلف در این رابطه گفت: ما مصادیق این جنایات را نه برای مردم خودمان که آن را کاملا لمس و احساس کرده‌اند بلکه باید برای مردم جهان تبیین کنیم و به ویژه دستگاه‌ها و مجامع دارای مأموریت بین‌المللی و همینطور سازمان‌های مردم‌نهاد باید با ارتباطات بین‌المللی و تولید محتوا این جنایات آمریکا را برای مردم جهان به تصور بکشند و اگر ما بتوانیم  این مسئله را به عرصه بین‌المللی منتقل کنیم توفیق پیدا کرده‌ایم.

غریب‌آبادی با بیان اینکه امسال به طور ویژه دو موضوع «تروریسم» و «تحریم» را در تولید محتوا محور قرار دهیم، گفت: در این راستا لازم است یک مجموعه در مرکزیت این امر قرار بگیرد و با نگاه داخلی و بین‌المللی به تولید محتوا بپردازد.

تمرکز بر دو محور «تحریم» و «تروریسم»

وی افزود: در حوزه تحریم حدود 20 تا 30 کشور تحت تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا قرار دارند و در حوزه تروریسم نیز هیچ کشوری مانند ایران قربانی تروریسم نبوده و آمار قربانیان تروریسم در ایران بین 17 هزار تا 25 هزار نفر است که با در نظر گرفتن خانواده‌ این قربانیان جمعیتی بالغ بر 100 تا 150 هزار نفری را شامل می‌شوند که این ترورها و جنایات توسط گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا مانند منافقین و برخی گروه‌های منتسب به اقوام ایرانی انجام گرفته است.

غریب‌آبادی بیان کرد: این گروه‌ها مانند منافقین همین امروز نیز مشغول اقدامات تروریستی بوده و به هیچ‌وجه یک گروه سیاسی نیستند اما با رویکرد سیاسی آمریکا و اروپا، نام آنها از لیست تروریسم خارج شده و در کشورهای غربی پناه گرفته‌اند و به ابزاری در دست آنها تبدیل شده‌اند و روزی هم توسط همین غربی‌ها به دور انداخته می‌شوند.

رئیس ستاد مرکزی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی با تأکید بر ضرورت برجسته کردن حمایت‌های مالی، سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی آمریکا از این گروهک‌ها گفت: آمریکا از ابزار تروریسم و گروه‌های تروریستی تنها علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده نکرده و طالبان، داعش و النصره را آمریکا ایجاد کرده و حمایت می‌کند.

وی یادآور شد: زمانی هم که ایران تمام ظرفیت خود را برای مبارزه با داعش به رهبری سردار شهید قاسم سلیمانی بسیج کرد آمریکا و برخی کشورهای غربی نیز وارد این صحنه شدند، اما برای نجات تروریست‌ها و در واقع ائتلاف نجات تروریست‌ها را تشکیل دادند نه مقابله با تروریست‌ها را، اینها مسائلی است که حتما در عرصه بین‌المللی باید برجسته کرد.

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد

غریب‌آبادی در ادامه بر استفاده از ظرفیت سازمان‌‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه بشر و ارتباط با مجامع علمی، پژوهشی، دینی و مردم‌نهاد کشورهای دیگر تأکید کرد.

وی بیان کرد: در این رابطه نقش نهادهای فرهنگی و تبلیغی بین‌المللی بسیار مهم است و اگر هر نمایندگی در کشورهای هدف در قالب سفیران و رایزنان فرهنگی در زمینه حقوق بشر آمریکایی تنها یک مصاحبه کنند یا یک مقاله در رسانه‌های آن کشور منتشر کنند یا در دانشگاهی سخنرانی کنند به یکباره با حدود 200 رویداد، مطلب و گفت‌وگو درباره نقض حقوق بشر در آمریکا مواجه می‌شویم که بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

غریب‌آبادی تأکید کرد: در حقیقت در این رابطه باید ادبیات‌سازی و تولید محتوا کرد تا اقدامات و برنامه‌های ما در یک روند تدریجی اثرگذاری لازم را داشته باشد. در این راستا می‌توان با کشورهایی که متحمل جنایاتی از سوی آمریکا شدند وارد تعامل شد تا بری نمونه در آن هفته نشست رسانه‌ای با سفرای آن کشورها برگزار شود.

رئیس ستاد مرکزی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در پایان طراحی برنامه‌های نوآورانه، استفاده از ظرفیت‌های مردمی، همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر در زمینه معرفی برنامه‌ها جهت جلوگیری از موازی‌کاری و انتقال اطلاعات و محتواهای مفید به یکدیگر و ایجاد یک سکو برای تجمیع تمامی اطلاعات و مستندات را در خصوص جنایات حقوق بشری آمریکا خواستار شد.

ام‌الفساد خواندن آمریکا از سوی امام(ره)

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری، معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در سخنانی خردادماه رل متعلق به حضرت امام(ره) دانست و گفت: هم 15 خرداد نقطه عطف انقلاب امام خمینی(ره) و هم 14 خرداد رحلت جانسوز امام(ره) است.

وی افزود: مراجعه به زندگی امام(ره) یک نکته را در اوج نشان می‌دهد و آن هم مسئله دشمن‌شناسی است. ایشان از همان روزهای اول انقلاب، به آمریکا اشاره می‌کنند و آن را ام‌الفساد و شیطان بزرگ می‌نامند و همه جنایات و ظلم‌ها در حق ملت ایران را به آمریکا ارجاع می‌دهند.

حجت‌الاسلام عرب‌انصاری اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز آمریکا هیچ وقت دست از دشمنی با ما برنداشته و همواره در جایگاه رهبر جنایتکاران و ام‌الفساد قرن ایفای نقش پرده و ملت ما خسارات فراوانی از ناحیه آمریکا دیده‌اند که مناسبت‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تنها مشتی از خروارها جنایات بزرگ آمریکا علیه کشور و ملت ما است.

ورود تخصصی با مطالبه‌گری حقوقی از آمریکایی‌ها  

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: آمریکا یک ابرجنایتکار است که بسیار به ما بدهکار است اما همیشه در نقش طلبکار و مطالبه‌گر حقوق بشر علیه ایران ظاهر شده که این خود از طنزهای تلخ روزگار ماست.

وی با تأکید بر وظیفه مطالبه‌گری مجموعه دستگاه‌ها و مسئولان از آمریکایی‌ها گفت: ما باید حقوق از دست رفته ملت ایران را مطالبه کنیم و به خصوص برخی دستگاه‌ها به طور حرفه‌ای و تخصصی می‌توانند وارد این مباحث حقوقی شوند.

حجت‌الاسلام عرب‌انصاری در پایان ابراز امیدواری کرد که مجموعه برنامه‌ها و اقدامات در این نشست‌ها منجر به مطالبه‌گری ما در زمینه حقوق بشر آمریکایی شده و این مباحث حقوقی با ارائه مستندات و مدارک روشن آواری بر سر آمریکا شود.   

انتهای پیام
captcha