فرهنگ مهدویت را با هنرهای قدسی به عینیت برسانیم
کد خبر: 4144659
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
پدر شعر آیینی کشور:

فرهنگ مهدویت را با هنرهای قدسی به عینیت برسانیم

محمدعلی مجاهدی با اشاره به ضرورت برپایی جشنواره‌های فرهنگی با موضوع مهدویت، گفت: فرهنگ مهدویت و مفاهیم ذهنی و انتزاعی آن را باید با به‌کار گرفتن هنرهای قدسی به عینیت برسانیم.

محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی کشورمحمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با بیان اینکه شعائر اسلامی از دستوراتی است که در برنامه کاری هر مسلمانی قرار دارد، گفت: یکی از مصادیق مسلم شعائر اسلامی، پرداختن و شکل‌گیری جشنواره‌های فرهنگی و مذهبی است.

وی درباره ضرورت برپایی جشنواره‌های فرهنگی با موضوع مهدویت، اظهار کرد: برپایی جشنواره‌های فرهنگی و دینی، باعث افزایش سطح معرفت و بصیرت جامعه فرهنگی کشورمان به مقام شامخ امامت و به‌ویژه شخصیت ولی‌عصر(عج) می‌شوند.

پدر شعر آیینی کشور افزود: در همه ادیان ابراهیمی برای آمدن موعود نوید داده شده است، همان موعودی که جهان و جهانیان را به سوی سعادت و خوشبختی رهنمون کرده و برای نخستین بار خوب زیستن را به تجربه بشری می‌رساند، گرچه هر کدام از ادیان ابراهیمی برای منجی خود نام و القاب خاصی قرار داده و بر این گمان‌اند که آینده تاریخ بشریت در آخرالزمان یعنی در عصر ظهور بر اساس باورها و تعالیم دینی‌شان می‌چرخد.

مجاهدی تصریح کرد: آیین مسیحیت نیز به آینده جهان و انسان، نگاه خوش‌بینانه داشته، ظهور موعودى را که همان عیسى مسیح(ع) باشد، نوید داده است، همچنین آثار و کتب دینى یهود نیز به طور مکرر به موعود اشاره کرده و آمدنش را نوید داده‌اند و براین باورند که یک موسی متکامل ظهور می‌کند. همچنین منجى یا موعود آخرالزمان، در جهان‌بینى و معادشناسى زرتشتى، جایگاهى ویژه دارد اما هیچ ردپایی از انسان کامل به ما نمی‌دهند و پیشگویی‌هایی را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: در میان ادیان و مذاهب مختلف این افتخار نصیب شیعیان شده است که در انتظار انسانی متکامل با هویت مشخص هستند؛ در واقع مسلمانان می‌توانند از آمدن موعودی به سایر ادیان خبر بدهند که محل ولادت، پدر و مادر، محل غیبت و نائبان او مشخص و عیان است و این موعود، آخرین فرزند بلافصل حضرت زهرا(س) در منصب ولایت و امامت است.

پدر شعر آیینی کشور تصریح کرد: اگرچه همه ادیان ابراهیمی در حقیقت ظهور و حتمیت آن، با هم اتفاق نظر دارند اما هیچ دین و مذهبی را پیدا نمی‌کنیم که نشانی روشن و عیان از موعود بدهد و ما باید از این افتخار منتصب به شیعیان به‌درستی استفاده کنیم و ابعاد مختلف فرهنگ مهدویت و مفاهیم ذهنی و انتزاعی آن را با به‌کار گرفتن هنر قدسی شعر و سایر هنرهای قدسی به عینیت برسانیم.

مجاهدی در پایان گفت: باید معارف ناب فرهنگ مهدویت را به‌طور کامل و به‌ همان عینیت و وضوح مفهوم انتظار و مهدی موعود(عج) تبیین کنیم تا نزد همه انسان‌های ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی ملموس و محسوس باشد.

گفت‌وگو از محدثه نعیمی‌فرد

انتهای پیام
captcha