یک هزار روحانی در قالب طرح امین و هجرت در لرستان فعالیت دارند
کد خبر: 4144721
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

یک هزار روحانی در قالب طرح امین و هجرت در لرستان فعالیت دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت 800 نفر روحانی در قالب طرح امین در مدارس و 200 نفر روحانی در قالب طرح هجرت در این استان گفت: در حال حاضر 240 خانه عالم در لرستان وجود دارد و 10 روحانی مستقر نیز در مناطق محروم این استان فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، امروز، 9 خردادماه در سه‌شنبه‌های خبری که با حضور اصحاب رسانه در استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به وجود 240 خانه عالم در لرستان گفت: خانه عالم مکان‌هایی در هر روستا برای استقرار مروجان مذهبی(روحانیون) و مبلغان دینی هستند که علاوه بر داشتن امکانات اقامتی برای مبلغان، دارای دفتر کار و محل ملاقات عمومی هستند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 800 نفر در قالب طرح امین در مدارس و بیش از 200 نفر در قالب طرح هجرت در استان لرستان افزود: در حال حاضر 10 نفر روحانی مستقر در مناطق محروم این استان حضور دارند.

قدرتی در ارائه گزارش عملکرد اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در دهه فجر سال گذشته گفت: جشنواره «چله انقلاب» دهه فجر پارسال در 221 مسجد و 176 پایگاه مقاومت بسیج مساجد در قالب 77 گروه و 310 محله و با مشارکت 16 هزار لرستانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی در حوزه بانوان نیز رشد خوبی داشته است، اظهار کرد: سال گذشته شش هزار و 638 برنامه قرآنی در لرستان اجرا شد.

وی از برگزاری جشن بزرگ عید غدیرخم 16 تیرماه امسال در استان خبر داد و گفت: همزمان با عید غدیرخم جشن‌های مختلفی در قالب 150 موکب در لرستان برپا می‌شود که در خرم‎آباد این مراسم عصر روز 16 تیرماه تا پاسی از شب در بلوار خیابان شورا برگزار خواهد شد.

در بخشی از این نشست خبرنگاران سؤالاتی را در حوزه عملکرد این اداره‌کل از جمله نقش تبلیغات اسلامی در جهاد تبیین، شورای فرهنگ عمومی، میزان انتصاب مدیران انقلابی، جوانی جمعیت و... مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha