راه‌اندازی کارگروه دیپلماسی اقتصادی در فارس
کد خبر: 4145114
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

راه‌اندازی کارگروه دیپلماسی اقتصادی در فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از راه‌اندازی کارگروه دیپلماسی اقتصادی در استانداری خبر داد و گفت: این کارگروه دارای منشأ قانونی و با اهداف مشخص است که ذیل قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر فعالیت می‌کند.

کارگروه دیپلماسی اقتصادی،‌ استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محسن ربانی‌زاده،‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز، 10 خردادماه در اولین جلسه کارگروه دیپلماسی اقتصادی گفت: اتخاذ سیاست خارجی توسعه‌گرا و تعامل فعال در سطوح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، می‌تواند با کمرنگ کردن تصویر امنیتی ایران از طریق اعتمادسازی در روابط خارجی، منجر به ثبات در مناسبات تجاری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی شود.

وی تأکید کرد: افزایش کارایی اقتصادی از طریق انتقال فن‌آوری‌های نو و دانش‌بنیان، اثر مثبتی بر روند رشد و توسعه کشور خواهد داشت.

ربانی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی کارگروه دیپلماسی اقتصادی در استانداری فارس اظهار کرد: راه‌اندازی کارگروه دیپلماسی اقتصادی که دارای منشأ قانونی است از جمله ابتکارات دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت اقتصادی استانداری فارس است که ذیل قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر به دبیری دفتر نمایندگی وزرات امور خارجه در استان فارس و مدیریت دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری آغاز به‌کار کرده است.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: از جمله مهم‌ترین اهداف این کارگروه که با حمایت بخش دولتی و با تکیه بر ظرفیت‌های بخش خصوصی راه‌اندازی شده، توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای خارجی در جهت دستیابی به اهدافی نظیر توسعه سرمایه‌گذاری خارجی، تبادل فناوری، افزایش دسترسی به بازارهای بین‌المللی کالا و خدمات و همچنین  استمرار روابط پایدار با کشورهای همسایه و حوزه پیرامونی است.

در ادامه جلسه همچنین خادمی، مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: کارگروه دیپلماسی اقتصادی که با مشارکت اتاق بازرگانی، صمت، اقتصاد دارایی، اداره‌کل گمرکات، اداره‌کل اتباع خارجه،  حوزه قضایی و فرمانداری‌های شیراز و لار و لامرد تشکیل شده است و در نظر دارد از قابلیت اثر بخش استان فارسی‌های مقیم خارج از کشور و اتباع خارجه کشورهای هدف در عرصه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تبادلات تجاری بین‌المللی بهره‌برداری کند.

انتهای پیام
captcha