آشنایی جوانان با منظومه فکری امام راحل(ره) از مصادیق جهاد تبیین است
کد خبر: 4145516
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
مدیر مؤسسه جهاد تبیین لرستان:

آشنایی جوانان با منظومه فکری امام راحل(ره) از مصادیق جهاد تبیین است

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با بیان اینکه امروز یکی از ابعاد جهاد تبیین، آشنایی جوانان با سیره و منظومه فکری امام راحل(ره) است، اظهار کرد: ضرورت دارد جوانان و نوجوانان با سیره، روش مبارزاتی، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی توده‌های مردمی که توسط امام(ره) انجام شد را مطالعه کنند.

امیر علی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستانامیر علی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اینکه اندیشه‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) امروز مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و سبب بیداری اسلامی در منطقه شده است، اظهار کرد: اندیشه‌های امام خمینی(ره) در مقابل ابرقدرت‌های زر، زور و تزویر ایستاد و الگویی از استقلال و آزادی در میان انسان‌ها شد و این چیزی است که ابرقدرت‌ها از آن هراس دارند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه امام خمینی(ره) در علم و عمل و عرفان پیشتاز و فیلسوف و عارفی به‌معنای کلمه بود از امام راحل(ره) به‌عنوان  سیاستمداری چیره‌دست یاد کرد و گفت: امام خمینی(ره) تحلیل‌گری قوی و در مقام عمل اول خود عمل می‌کرد بعد به مردم تأکید می‌کرد و با توکل به خدای متعال و همراهی ملت موفق شد حکومت دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را شکست و ابرقدرت‌های شرق و غرب را کنار بزند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه همواره به‌دنبال ظلم، استکبار و در مظلومیت نگه داشتن کشورهای مظلوم بوده است، اظهار کرد: یکی از مواردی که در دهه‌های اخیر در مقابل کشورهای ابرقدرت و نظام سلطه مطرح شد بحث بیداری اسلامی است چراکه دشمنان و ابرقدرت‌ها برای از بین بردن این مفهوم تلاش‌های گسترده‌ای انجام دادند.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان افزود: به گفته بسیاری از صاحب‌نظران در خصوص انقلاب‌ها و جنبش‌های مردمی، حضرت امام خمینی(ره) یکی از مهم‌ترین عوامل اساسی در ایجاد و پیشبرد روند بیداری اسلامی و الگوبرداری آن توسط بسیاری از کشورها است.

امیری با بیان اینکه آوای انقلاب بزرگ ایران به رهبری حضرت امام(ره) امروزه در تمام کشورهای دنیا طنین‌انداز شده و باعث افتخار است، ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اندیشه و راهبرد خود را بر مبنای تکیه به قرآن و امداد الهی بنا نهاده و تمام ارزش‌های مادی دنیا را لرزانده است.

دشمن به‌دنبال تحریف اسلام و وارونه نشان دادن مفاهیم دینی است

وی به تلاش دشمنان برای از بین بردن بیداری اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه دشمنان برای به انزوا کشاندن مقوله بیداری اسلامی به‌دنبال تحریف اسلام،  وارونه نشان دادن مفاهیم دینی از قبیل عدالت، قسط، جهاد، شهادت و امر به معروف هستند، خاطرنشان کرد: از نگاه حضرت امام خمینی(ره) وحدت به‌عنوان یکی از اصول اسلامی برای پیشبرد اهداف و مقاصد انقلاب اسلامی است که تمام کشورهای اسلامی باید در کنار تلاش برای رسیدن به وحدت مراقب تفرقه دشمنان باشند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی را از دیگر عوامل و موانع جلوگیری از بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی برشمرد و با بیان اینکه در راهبرد حضرت امام خمینی(ره) نامگذاری روز قدس و مسئله فلسطین از مهم‌ترین موارد و مصادیق لزوم وحدت مسلمانان است.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه امروز دشمن می‌خواهد اندیشه‌های سیاسی حضرت امام خمینی(ره) برای جلوگیری از بیداری اسلامی کشورها را در حاشیه قرار بدهد، اضافه کرد: اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) به‌عنوان چراغی روشن فراروی حرکت‌های اسلامی منطقه قرار گرفته و به الگوی مناسب جهت بیداری اسلامی کشورهای منطقه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران در نظام سیاسی دنیا، ابتکاری را بنیان نهادند که بی‌نظیر بود، اضافه کرد: ابتکار امام راحل، بیداری توده‌های مردمی بدون جنگ، درگیری، ترور و خشونت بود چراکه وقوع انقلاب‌ها و روی کار آمدن یک نظام سیاسی، توام با جنگ، درگیری و یا ترور است اما امام(ره) بدون خشونت توانست مردم را بیدار کند و با حرکت مردم، رژیم پهلوی نتوانست جلوی توده مردم مقاومت کند.

امیری با بیان اینکه ملت ایران براساس عشق به امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) و بر اساس آموزه‌های دینی در مقابل ظلم و استبداد ایستادگی کردند، گفت نتیجه ایستادگی ملت ایران در مقابل رژیم پهلوی پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام سیاسی به نام حکومت دینی و براساس دموکراسی دینی است کمااینکه این حکومت بسیار بی‌نظیر بود و بعد از حکومت امام علی(ع) تاکنون چنین حکومتی نداشتیم.

افکار و اندیشه‌های بنیان‌گذار انقلاب دشمن‌شکن است

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با بیان اینکه امروز یکی از ابعاد جهاد تبیین، آشنایی جوانان با سیره امام(ره) و منظومه فکری آن حضرت است، اظهار کرد: امروز از هر زمانی بیشتر نیاز داریم که امام(ره) را بشناسیم و لازم است که یک بار دیگر جوانان و نوجوانان با سیره، روش مبارزاتی، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی توده‌های مردمی را که توسط امام(ره) انجام شد را مطالعه کنند چراکه نسل جوان تشنه معارف امامین انقلاب است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با شیطنت در جهت محو افکار امام(ره) قدم برمی‌دارند و دوست ندارند که جوانان و نوجوانان با افکار و اندیشه‌های امام راحل آشنا شوند، افزود: دشمنان می‌دانند افکار و اندیشه‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران دشمن‌شکن است و بنیاد کفر را از بین می‌برد لذا یکی از وظایف ما در جهاد تبیین، ترویج و بازآموزی افکار انقلابی امام(ره) است.

امیری با بیان اینکه هر چه جوانان با افکار و اندیشه‌های امام(ره) بیشتر آشنا شوند، قطعاً داناتر می‌شوند و دانایی جوانان ما براساس منویات امام(ره) موجب خشم دشمن می‌شود، اضافه کرد: لازم است اقدامات امام(ره) در مسیر صدور انقلاب، دادن اعتماد به نفس به مردم، روش مبارزاتی، ظلم‌ستیزی بیان شود تا انقلاب جوان‌تر، رویش‌ها بیشتر و صدور انقلاب گسترش یابد.

خبرنگار: امین زینی‌وند

انتهای پیام
captcha