امام خمینی(ره) زمامداران را از ثروت‌اندوزی و سوءاستفاده از مقام نفی می‌کرد
کد خبر: 4145813
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

امام خمینی(ره) زمامداران را از ثروت‌اندوزی و سوءاستفاده از مقام نفی می‌کرد

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: در جمهوری اسلامی زمامداران حق ندارند با سوء‌استفاده از مقام ثروت‌اندوزی کنند و امتیازی برای خود قائل شوند و باید ضوابط اسلامی را رعایت کنند و پاسدار آن باشند.

حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز 14 خرداد، در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی با اشاره به ویژگی‌های امام راحل اظهار کرد: امام(ره) پدری مهربان برای فرزندان و از یک سو برای مردم بود، ایشان در همسرداری نمونه بود که از نامه‌های عاشقانه با همسرش پیداست.

وی افزود: ایشان در مدیریت نیز نمونه بود، امام(ره) می‌خواست به دنیا بفهماند مردم‌سالاری دینی و نظام  اسلامی می‌تواند بر دلها حکومت کند. نسل نو باید این را بداند که روش، سلوک، نوع مدیریت و منش امام(ره) باید در مدارس و دانشگاه‌های ما برای نسل جوان و نوجوان تدریس شود تا دریابند یک عالم دینی و روحانی والامقام چگونه توانست یک رژیم 2500 ساله را ساقط و نظام جمهوری اسلامی را جایگزین آن کند.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی ادامه داد: با نگاهی به خط سیر انقلاب از سال 42 تا بهمن 57 می‌بینیم امام خمینی(ره) چقدر از زمان جلوتر بود و سخنان کوبنده امام(ره) علیه آمریکا، اسرائیل و شاه در سال 42 آنقدر شجاعانه است که قابل تصور نیست و ایشان لحظه به لحظه مردم را هدایت می‌کرد. امام خمینی(ره) فرضیه ولایت فقیه را در نجف تدریس کرد که تا آن زمان سابقه نداشت و برای طلاب و شخصیت‌های فکری جهان روش جدیدی را به عنوان حکومت دینی تحت عنوان ولایت فقیه مطرح و پیاده کرد.

وی تصریح کرد: از یک سو نگاه امام خمینی(ره) به سیاست، حکومت، مملکت‌داری و جهان اسلام و از یک سو مقابله امام(ره) با ظالمان، مستکبران و قدرت‌های بزرگ قابل تأمل است و امام به زیبایی در این امور کار کرد و ایشان با یک روش صحیح و منطقی کار را جلوتر از دیگران پیش برد.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی با اشاره به داستان دوران تولد حضرت موسی گفت: فرعون شکم همه زنان را درید و کودکانی را کشت تا موسایی متولد نشود و سپس در دامان فرعون بزرگ می‌شود و تاج و تخت فرعون را سرنگون می‌کند، زمانی نیز که امام(ره) از عراق اخراج شد و  وی را به کویت راه ندادند به یکباره ایشان فرانسه را انتخاب می‌کند و در دل اروپا نهضت را مدیریت می‌کند تا به پیروزی برسد، ایشان در جمع خبرنگاران در نوفل لوشاتو سخنرانی می‌کند و اخبار به سراسر دنیا منعکس می‌شود.

وی افزود: امام(ره) آنچنان به پیروزی باور داشت که پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی را آماده کرده بود و به ایران آمد و تمام اتفاقاتی که رخ داد را امام پیش‌بینی کرده بود. امام(ره) جلوتر از زمان حرکت می‌کرد. اولین بار مرگ کومونیسم و مارکسیسم را امام(ره) اعلام کرد و امام بود که فرمود: من صدای شکستن استخوان مارکسیسم را می‌شنوم و از این پس باید مارکسیسم را در موزه‌های تاریخ جست‌وجو کرد و از روزی که امام با اقتدار فرمود من دولت تعیین می‌کنم تا ساقط شدن نظام شاهنشاهی فقط 10 روز طول کشید 

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی گفت: امام(ره) نظام اسلامی را تثبیت کرد و به دنیا گفت سیاست ما سیاست نه شرقی و نه غربی است، ما نه به آمریکا تکیه داریم و نه به شوری تکیه می‌کنیم، ما مستقل هستیم و این نظریه جدیدی بود که امام خمینی ارائه داد و امروز رهبری این نظریه را پیاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: امام(ره) نمی‌خواست اسلام و انقلاب را در داخل مرزهای ایران محصور کند و می‌فرمود: هر کجای دنیا مستکبران علیه ما فعالیت کنند، ما مبارزه خواهیم کرد و از مستضعفان جهان دفاع می‌کنیم. نفی سلطه‌جویی و سلطه‌طلبی حرف امام بود. همان زمان در خرداد 42 امام فرمود: ای آقای شاه ما می‌خواهیم تو نوکر نباشی ما می‌خواهیم کشورمان نوکر اجانب نباشد و در جریان کاپیتولاسیون امام خمینی(ره) فریاد زد که ای مردم بیدار باشید، قیام کنید اینان ملت را فروختند.

قاضی عسکر گفت: امام خمینی(ره) در نظام جمهوری اسلامی حقیقتاً برای خود امتیازی قائل نشد و فرمود ما خدمتگزار مردم هستیم و این عبارت از خود امام است که فرمود: در جمهوری اسلامی زمامداران حق ندارند با سوء استفاده از مقام ثروت‌اندوزی کنند و امتیازی برای خود قائل شوند و باید ضوابط اسلامی را رعایت کنند و پاسدار آن باشند.

انتهای پیام
captcha