نخستین گروه زائران حج تمتع استان فارس به سرزمین وحی اعزام شدند
کد خبر: 4145894
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

نخستین گروه زائران حج تمتع استان فارس به سرزمین وحی اعزام شدند

نخستین گروه زائران حج تمتع استان فارس به سرزمین وحی با عنوان کاروان «حرم تا حرم» با بدرقه مسئولان استانی شامگاه یکشنبه ۱۴ خرداد از فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب(ره) شیراز به مدینه منوره اعزام شدند.

اعزام نخستین گروه زائران حج تمتع استان فارسی به سرزمین وحیبه گزارش ایکنا از فارس، نخستین گروه زائرین حج تمتع استان فارس به سرزمین وحی با عنوان کاروان «حرم تا حرم» با بدرقه مسئولان استانی شامگاه یکشنبه ۱۴ خردادماه، از طریق فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز به مدینه منوره اعزام شدند.

علیرضا زینلی، مدیرکل حج و زیارت فارس در حاشیه این اعزام با بیان این که سه هزار و ۵۰۵ زائر در قالب ۲۴ کاروان از طریق فرودگاه بین المللی شیراز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، گفت: ۱۱۵ نفر از زائران اعزامی از استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. کاروان‌های زیارتی استان امسال با عنوان «حرم تا حرم همراه با شهدا» به مکه و مدینه اعزام می‌شوند که ۲ کاروان اعزامی از اهل تسنن هستند.

زینلی با بیان اینکه تمامی زائران خانه خدا از فارس مدینه قبل هستند و ۴ تا ۵ روز در منطقه مرکزی مدینه، امور این زیارت مهم را آغاز می‌کنند، ادامه داد: زائران ۳۰ روز در مکه خواهند بود و جمعاً مدت‌ زمان این سفر الهی ٣٧، ٣٨ روز است.

این مقام مسئول زمان بازگشت زائران را از ۲۲ تا ۲۸ تیرماه اعلام کرد و گفت: امسال ۸۷ هزار زائر از ایران به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

فخرالدین کشاورز، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس نیز در ادامه با بیان اینکه این سفر در قالب ۱۶ پرواز و از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد، گفت: امسال فرودگاه شیراز پذیرای یک کاروان از استان کهگیلویه و بویراحمد نیز است و براساس برنامه ریزی انجام شده عملیات انتقال زائران از فرودگاه شیراز به مدت ۹ روز (تا ۲۰ خردادماه) ادامه خواهد داشت. 

وی با اشاره به جزئیات پرواز نخستین گروه از حجاج استان فارسی، تاکید کرد: این پرواز در قالب دو کاروان از شهرستان‌های اقلید و آباده با ۱۹۰ زائر همراه بود.

بنابراین گزارش، آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به همراه دیگر مسئولان استانی با حضور در سالن پرواز‌های خارجی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز زائران سرزمین وحی را بدرقه کرد.

انتهای پیام
captcha