ثبت‌نام بیش از ۷ هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت بسیج استان فارس
کد خبر: 4148649
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

ثبت‌نام بیش از ۷ هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت بسیج استان فارس

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه فجر استان فارس از ثبت نام بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون در سی‌امین جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج استان فارس خبر داد و گفت: ثبت‌نام در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی از 20 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ۲۰ تیرماه ادامه دارد.

ثبت‌نام بیش از ۷ هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت بسیج استان فارسمحمد مهدی درستکار، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه فجر استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از فارس، با اشاره به آغاز ثبت‌نام سی‌امین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج، گفت: این جشنواره از مرحله مقدماتی تا نهایی در پنج مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها یا حوزه‌ای، شهرستانی، استانی، نیمه‌نهایی و مرحله کشوری یا نهایی برگزار می‌شود که با توجه به ظرفیت و وسعت استان فارس پیش بینی می‌شود ۶۰ هزار نفر در این مسابقات شرکت کنند. 

درستکار از ثبت‌نام بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ استان فارسی تاکنون در سی‌امین جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج خبر داد و افزود: ثبت‌نام از 20 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ۲۰ تیرماه از طریق تارنمای quranbsj.ir ادامه دارد که شهرستان‌های کوهچنار، فیروزآباد و نورآباد بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان را داشتند.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه زمان برگزاری مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها از ۲۰ تیر تا ۲۰ مردادماه همزمان با سراسر کشور خواهد بود، اضافه کرد: در این مرحله مسجد فعال قرآنی هر محله میزبان برگزاری شرکت کنندگان این مرحله خواهد بود و برگزیدگان به مرحله شهرستانی راه خواهند یافت. 

وی هدف از برگزاری این جشنوراه را انس عمومی جامعه و بسیجیان با قرآن کریم دانست و ادامه داد: رونق آموزش‌های قرآنی از طریق برقراری کلاس‌های قرآنی در سطح نواحی و پایگاه‌ها، ایجاد شور و نشاط و رقابت قرآنی بین بسیجیان و شناسایی و پرورش استعداد‌های قرآنی در بین بسیجیان و آحاد مردم از دیگر اهداف برگزاری سی‌امین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج است.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت کنندگان در مرحله شهرستانی از ۲۰ مرداد تا ۲۵ شهریور ماه به رقابت خواهند پرداخت و برگزیدگان به مرحله استانی که از ۲۰ شهریور تا ۱۵ مهر برگزار می‌شود، راه خواهند یافت. 

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه فجر فارس با بیان اینکه شرکت برای تمامی اقشار جامعه آزاد است و الزامی بر بسیجی بودن وجود ندارد، اظهار کرد: برای دریافت شیوه‌نامه داوری و جزئیات رشته‌ها متقاضیان می‌توانند به سایت دارالقرآن بسیج مراجعه یا عدد ۱ را به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۵ ارسال نمایند.

انتهای پیام
captcha