شورای هماهنگی تعلیم و تربیت در فارس تشکیل شد
کد خبر: 4148740
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

شورای هماهنگی تعلیم و تربیت در فارس تشکیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی تعلیم و تربیت در استان، گفت: پرهیز از کار‌های جزیره‌ای و رویکرد تیم محور بودن در فعالیت‌ها از اهداف اصلی راه‌اندازی شورای هماهنگی تعلیم و تربیت در فارس است.

شورای هماهنگی تعلیم وتربیت در فارسبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در جلسه شورای هماهنگی تعلیم و تربیت استان متشکل از دستگاه‌های استانی ذیل وزارت آموزش و پرورش، گفت: پیشنهاد تشکیل این شورا از ابتکارات وزیر اموزش و پرورش است و این شورا قرار بنا بر مأموریت محوری دارد.

وی با بیان اینکه اعتقاد وزیر آموزش و پرورش بر این است که داشتن ایران قوی در گرو داشتن آموزش و پرورش قوی خواهد بود، اظهار کرد: آموزش و پرورش قوی باید از درون قوی شود و همه متولیان با هماهنگی، همکوشی، همدلی و همراهی بتوانند مسیر تعلیم و تربیت را پیش ببرند.

عسکری گفت: شأن تشکیل این جلسه همدلی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های متولی و خدمت‌رسان به تعلیم و تربیت برای نیل به اهداف وزارت آموزش و پرورش بوده و پرهیز از کارهای جزیره‌ای و رویکرد تیم محور بودن در فعالیت‌ها از اهداف اصلی راه‌اندازی این شورا است.

بنابه گفته این مقام مسئول، تمرکز بر کارهای برزمین مانده و اجرای برنامه‌هایی که در روز رأی اعتماد توسط وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و همچنین برنامه‌‌های ابلاغی ریاست محترم جمهور که در ابلاغ وزیر آموزش و پرورش آمده از اهداف اصلی تشکیل این شورا است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی که در استانها از جمله استان فارس راه‌اندازی شده نیز در راستای همین شورای هماهنگی است و بازوی اجرایی خوبی برای این شورا خواهد بود. در پروژه‌های کلان دستگاه‌های ذیل وزارت آموزش و پرورش در استان همه اعضای این شورا باید تلاش و حضور مؤثر داشته باشند.

عسکری گفت: امروز در این برهه از زمان، مسئله اصلی در تعلیم و تربیت استان مسئله دانشگاه فرهنگیان است و همه اعضای شورا باید برای برون‌رفت از مشکلات فعلی کمک و‌ مساعدت کنند.

این مقام مسئول، مسئله جذب و استخدام در آموزش و پرورش را از دیگر مسائل مهم و روز تعلیم و‌ تربیت استان دانست و گفت: در این دولت بی‌نظیرترین و جهادی‌ترین اقدامات در این حوزه در حال انجام است که افزایش ظرفیت‌های استخدامی نسبت به سالهای قبل مؤید این مطلب است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس مسئله مولدسازی املاک آموزش و پرورش را از دیگر مسائل مهم عنوان کرد و گفت: استان فارس در حال حاضر جزو سه استان برتر کشور در این زمینه است که لازم است کارها به جدیت دنبال شود تا پروژه‌های نیمه تمام آموزشی سریع به اتمام برسند و دانش‌آموزان استان از این خدمات بهره‌مند شوند.

عسکری به مسئله تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت این شورای هماهنگی برای این منظور باید مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha