اختصاص بودجه 18 میلیون درهمی به بنیاد قرآن شارجه
کد خبر: 4169834
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

اختصاص بودجه 18 میلیون درهمی به بنیاد قرآن شارجه

بودجه 18 میلیون درهمی امارات از سوی سلطان بن محمد القاسمی، عضو شورای عالی و حاکم شارجه، به بنیاد قرآن و سنت نبوی در این امارت اختصاص یافت.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، سلطان بن محمد القاسمی، حاکم شارجه بودجه‌ای به مبلغ  18 میلیون درهم به بنیاد قرآن و سنت نبوی در این امارت اختصاص داد.

این بودجه به منظور حمایت از طرح‌های حفظ و آموزش قرآن کریم اختصاص یافته است. این بنیاد بر فعالیت 1197 حلقه و محفل قرآنی در شهر شارجه و دیگر شهرهای این امارت نظارت دارد و 24036 دانش‌آموز دختر و پسر در این مراکز به آموزش و حفظ قرآن کریم مشغول‌ و 6 هزار نفر دیگر نیز در فهرست انتظار برای شرکت در این مراکز هستند.  

بنیاد قرآن و سنت نبوی شارجه یک نهاد اسلامی دولتی در امارات است که از سوی شیخ سلطان بن محمد القاسمی، حاکم شارجه، در سال 1422 هجری قمری، مطابق با سال 2001 میلادی، تأسیس شده است. این مرکز ویژه خدمت به قرآن کریم و علوم قرآن و همچنین سنت نبوی و علوم آن است.

این مرکز همچنین به راه‌اندازی مراکز دائمی و رایگان حفظ و آموزش قرآن کریم اختصاص دارد و فعالیت خود را به احیای پیام مسجد در اسلام اختصاص داده است. مراکز قرآنی تابع این بنیاد در مساجد موجود در شارجه فعالیت می‌کنند و گروه‌های مختلف سنی در این مرکز به آموزش قرآن کریم می‌پردازند.

این مرکز علاوه بر فعالیت‌های قرآنی در شارجه و دیگر نقاط امارات، همکاری‌های گستره با نهاد‌های بین‌المللی در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی و احیای مراکز حفظ و تعلیم قرآن را نیز در دستور کار دارد و در مدت کوتاهی توانسته است گام‌های بلندی در زمینه حفظ و آموزش علوم قرآنی بردارد.

انتهای پیام
captcha