برگزاری آئین مسلمیه در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
کد خبر: 4150063
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲

برگزاری آئین مسلمیه در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

آئین سنتی مسلمیه همراه با مراسم شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) به میزبانی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم بن‌عقیل(ع)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، چهارم، پنجم و ششم تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا، آماده برگزاری مراسم سوگواری مسلمیه و میزبانی از هیئت‌های مذهبی در صحن امام حسن مجتبی(ع) این بارگاه ملکوتی خواهد بود.

این ویژه‌برنامه با اجرای حسن سلطانی، حسین محمدرضایی و مهیار عبداللهی و با حضور پیشکسوت و پیرغلام آستان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، غلامرضا سازگار و با تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی کشور علی شیرزاد، محمد برخورداری، سعید عبدی و با سخنرانی حجج اسلام میرهاشم حسینی، سیدحمید میرباقری و علیرضا پناهیان برپا خواهد شد.

همچنین، با همکاری خانه مداحان کشور در این شب‌ها پس از ساعت 24 در شب نخست مهدی رسولی، در شب دوم محمود کریمی و در شب سوم میثم مطیعی از جمله مدعوین ویژه این مراسم هستند که به مرثیه‌سرایی در رثای آل الله(ع) خواهند پرداخت.

بنا به این سنت دیرینه، جمعی از هیئت‌های عزاداری در قالب دسته‌های سوگوار از تهران و اقصی‌ نقاط کشور در ایام شهادت حضرت مسلم بن‌عقیل(ع)، در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حضور یافته و به برپایی مراسم عزاداری می‌پردازند.

همچنین، در این سه شب دسته‌های سینه‌زن در صحن‌های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی برپا می‌کنند.

آستان حضرت عبدالعظیم(ع) طبق سنوات گذشته در آستانه فرارسیدن ایام مسلمیه، با انجام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم در حرم مطهر و همچنین، تجهیز واحدهای مختلف اعم از انتظامات، دفاتر خدمات زائر، امور فنی، دارالشفاء کوثر، اماکن متبرکه، روابط عمومی و ... در این شب‌ها، آمادگی‌های لازم را برای حضور هیئت‌های عزادار و عاشقان آل‌الله فراهم کرده است.

یادآور می‌شود، این آئین مذهبی و سنتی از طریق شبکه پنج سیما و رادیو تهران به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha