اعلام مصوبات نشست كارگروه قرآنی اعتاب مقدسه
کد خبر: 4185858
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

اعلام مصوبات نشست كارگروه قرآنی اعتاب مقدسه

مصوبات پنجاه و هشتمین نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه اعلام شد.

قرآن

به گزارش ایکنا، پنجاه و هشتمین نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه با مشاركت نمايندگان آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آستان مقدس حضرت احمد‌بن‌موسی(ع)، آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع)، سازمان اوقاف و امور خیریه و بعثه مقام معظم رهبری، 11 آذر و به ميزبانی بعثه مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

اين جلسه با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد توسط اسماعیل شادالویی، قاری خوشخوان کشورمان آغاز شد و در ادامه معتز آقایی، دبیر جلسه، به معرفی اعضای کارگروه و بیان برخی از فعالیت‌های شاخص آن در طی سنوات اخیر در حضور تولیت جدید مسجد مقدس جمکران پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد، تولیت مسجد مقدس جمکران درباره اهمیت قرآن و قصور جهان اسلام در معرفی صحیح و همه‌جانبه آن، نکاتی را بیان کرد. در ادامه جلسه از عوامل برنامه پر بیننده محفل که ماه رمضان گذشته، هر شب از شبکه سه سیما پخش می‌شد، تجلیل شد و نمایند‌‌گانی از تهیه‌کننده برنامه، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه که حامی این برنامه بودند، مورد تفقد تولیت مسجد مقدس جمکران و تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

این جلسه با سه دستور جلسه همراه بود؛ در اولین دستور جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، توضیحات آماری در خصوص فازهای مختلف طرح «من قرآن را دوست دارم»، ارائه کرد. قابل ذکر است که بیش از 62 هزار نفر تاکنون از این طرح استقبال کردند و بیش از 12 هزار نفر پس از آموزش‌های تخصصی و بهره‌وری از مربیان پشتیبان، گواهینامه معتبری را دریافت کرده‌اند. هم اکنون فاز چهارم طرح تحت عنوان آموزش حفظ عمومی قرآن کریم به علاقه‌مندان حفظ کلام الهی در حال فعالیت است.

دستور جلسه دوم این برنامه درباره شیوه‌نامه پیشنهادی مشارکت اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه در طرح «من قرآن دوست دارم» بود. حجت‌الاسلام و المسلمین حبیبی توضیحاتی در باره این طرح ارائه کرد که کلیات آن به تصویب رسید و مقرر شد درباره پشتیبانی این طرح و تأمین بودجه در اعتاب مقدسه برای مشارکت در این طرح با مسئولان امر در آستان‌های مقدس رایزنی صورت گیرد و ادامه این بحث به جلسه بعد موکول شد.

مقرر شد در جلسات آینده از شخصیت‌های حقیقی نیز برای استفاده بیشتر از صاحب‌نظران در امور قرآنی و فرهنگی دعوت شود.

یادآور می‌شود، جلسه پنجاه و نهم کارگروه، 16 دی سال به میزبانی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha