آغاز بازگشت حجاج خراسانی از ۱۸ تیرماه
کد خبر: 4150745
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

آغاز بازگشت حجاج خراسانی از ۱۸ تیرماه

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: بازگشت حجاج خراسانی از ۱۸ تیرماه آغاز و تا ۲۷ تیرماه ادامه دارد.

بازگشت حجاججواد شاد، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان درباره روند بازگشت حجاج به کشور، اظهار کرد: اولین گروه حجاج خراسان رضوی و شمالی در قالب هشت پرواز به تعداد ۷۲۲ نفر از ۱۳ خردادماه به مدینه اعزام و آخرین گروه حجاج کاروان‌های مدینه قبل همزمان با ۲۰ خردادماه در قالب پنج پرواز در دو گروه با پروازهای شماره ۱۷۳۲ در ساعت ۶ صبح به تعداد ۲۵۷ نفر و با پرواز شماره ۱۷۲۶ در ساعت ۱۷:۲۰ مشهد را به مقصد مدینه ترک کردند.

وی ادامه داد: نخستین گروه اعزامی حجاج کاروان‌های مدینه بعد، از ۱۷ خردادماه آغاز شد و ۲۱۳ نفر از زائران با پرواز شماره ۱۷۷۰ در ساعت ۶:۴۰ به سرزمین وحی اعزام شدند، همچنین ۲۵۸ نفر از حجاج نیز در ساعت ۱۹:۳۰ با پرواز ۱۷۷۲ مشهد را به مقصد جده ترک کردند و اعزام حجاج کاروان‌های مدینه بعد تا ۲۵ خردادماه  ادامه یافت.

شاد اظهار کرد: از خراسان رضوی و شمالی تعداد 11 هزار و 431 زائر و عوامل اجرایی برای اجرای مناسک حج تمتع اعزام شدند که بازگشت این زائران از 18 تیرماه آغاز می‌شود و تا 27 تیرماه ادامه دارد. در روز 18 تیرماه هفت پرواز از جده به مشهد برای انتقال حجاج در نظر گرفته شده که در اولین روز پرواز تعداد 669 نفر به مشهد بازخواهند گشت، ضمن اینکه انتقال حجاج از مکه به مشهد تا 20 تیرماه ادامه دارد. آغاز انتقال حجاج از مدینه نیز 20 تیرماه و آخرین انتقال روز 27 تیرماه در قالب 10 پرواز است.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از بین زائران یک زائر آقا بر اثر ایست قلبی فوت شد و در حال حاضر وضعیت زائران اعزامی خوب است و در سلامت هستند. کهنسال‌ترین زائر استان، زرگل نیک‌قدمی با 96 سال سن و جوانترین زائر حدیثه رضوانی با 11 سال سن هستند.

انتهای پیام
captcha